خسارت آتش‌سوزی جنگل‌های اندونزی 5 میلیارد دلار برآورد شد


خسارت آتش‌سوزی جنگل‌های اندونزی 5 میلیارد دلار برآورد شد

تهران- ایرنا- بانک جهانی خسارت های اقتصادی ناشی از آتش سوزی در جنگل ها و مراتع اندونزی در سال جاری را دستکم 5.2 میلیارد دلار برآورد کرد.

این گزارش که روز چهارشنبه در رسانه های آسیایی انعکاس یافته حاکی است: کل خسارات اقتصادی ناشی از آتش سوزی جنگل در اندونزی حداقل ۵.۲ میلیارد دلار (۷.۰۷ میلیارد دلار)، برابر با ۰.۵ درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور جنوب شرق آسیا بوده است.

کارشناسان این بانک دراین گزارش اعلام کردند : این ارزیابی براساس گزارش نهادهای دولتی اندونزی از میزان خسارات ایجاد شده در هشت استان این کشور در اثر آتش سوزی در جنگل های اندونزی در ماههای ژوئن تا اکتبر سال ۲۰۱۹ ارائه شده است.

این درحالی است که طبق گزارش تحلیلگران این بانک بین المللی، آتش سوزی در جنگل های اندونزی تا ماه نوامبر سال جاری میلادی ادامه داشته است.

طبق این گزارش، "آتش سوزی جنگل ها، زمین و مراتع اندونزی ۱۵۷ میلیون دلار خسارت مستقیم به صنعت کشاورزی و همچنین مردم اندونزی وارد کرده است.

نهادهای درمانی دراندونزی گزارش کردند در ایام آتش سوزی ۹۰۰ هزار نفر در اثر بیماری های تنفسی به درمانگاهها و بیمارستان ها مراجعه کردند.

علاوه براین فعالیت ۱۲ فرودگاه اندونزی دراین مدت از کار بازماندند و صدها مدرسه در این کشور و همچنین مالزی و سنگاپور به دلیل گستردگی آتش سوزی و پراکندگی وسیع دود غلیظ ناشی از آن در آسمان شهرهای مرزی کشورهای همسایه به طورموقت تعطیل شدند.

ورود ستون های عظیمی از دود غلیظ و سیاهرنگ ناشی از آتش سوزی، آسمان شهرهای مرزی اندونزی با مالزی و سنگاپور را به شدت تیره و آلوده کرد که این موضوع حتی منجر به واکنش تند کوالالامپور نیز شد.

آمار نشان می دهد که در حریق گسترده امسال بیش از ۹۴۲ هزار هکتار از جنگل ها، مراتع و اراضی در اندونزی سوزانده شده است.

اندونزی در سال ۲۰۱۵ شاهد بزرگترین آتش سوزی بود که دراثر آن ۲.۶ میلیون هکتار در مناطق با پوشش جنگلی و مرتع کاملا از بین رفت.

طبق گزارش بانک جهانی این آتش سوزی عامل منفی نیز در روند رشد اقتصادی اندونزی در سال جاری و آینده گذاشته، به گونه ای که این حادثه به ترتیب ۰.۰۹ و ۰.۰۵ درصد از سرعت رشد اقتصادی این کشور زمان مذکور کاسته است.

این بانک پیشر رشد ۵ درصدی را برای سال جاری و ۵.۱ درصدی را برای سال آینده اقتصاد اندونزی تخمین زده بود.

گزارش پیشین بانک جهانی همچنین حاکی است که میزان انتشار کربن ناشی از آتش سوزی جنگل ها در اندونزی تقریباً دو برابر میزان انتشار این گاز در پیی آتش سوزی جنگل های آمازون برزیل درسال جاری بوده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دارم دلبری مانند تو