گسترش محافل قرآنی در مساجد و هیئت‌ها/ استفاده از ظرفیت طلاب در طرح‌های تربیتی


گسترش محافل قرآنی در مساجد و هیئت‌ها/ استفاده از ظرفیت طلاب در طرح‌های تربیتی

حجت‌‌الاسلام اخوان‌صباغ با بیان‌اینکه تقویت نقش مردم و نهادهای مردمی در اجرای برنامه‌ها اولویت ما است، گفت: لذا می‌کوشیم محافل مردمی به ویژه در فضای مساجد و هیات‌های مذهبی را با محوریت قرآن گسترش دهیم.

حجت‌ الاسلام والمسلمین «مهدی اخوان صباغ» در گفت‌ و ‌گو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، با اشاره به تاکید رئیس سازمان تبلیغات اسلامی درباره گسترش طرح های تربیت محور و تبلیغ محور در این سازمان، اظهار کرد: سازمان دارالقرآن الکریم در همین راستا مجموعه برنامه های خود را با شعار مردمی تر شدن برنامه ها و با محوریت قرآن اجرا می کند.

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم تصریح کرد: تلاش داریم از ظرفیت مفاهیم و عبارت های گفتمان ساز قرآنی که در سبک زندگی دینی مردم تاثیرگذار هستند، استفاده کنیم که طرح هایی در همین راستا به زودی اجرا می شود. طرح تربیت قرآنی «نورالثقلین» از جمله آنها است.

وی در ادامه با تاکید بر استفاده از تجارب و دانش اندوخته گذشته در سازمان دارالقرآن الکریم، گفت: این تجارب، گنجینه های این سازمان هستند که حتما در دوره جدید مدیریت بر این سازمان مورد استفاده قرار می گیرند.

اخوان صباغ اضافه کرد: گنجینه هایی در حوزه تالیان، قاریان و حافظان قرآنی تربیت شده سازمان دارالقرآن الکریم وجود دارد که ما این ظرفیت را با اتکا به ظرفیت های مردمی بیش از گذشته مورد بهره برداری قرار می دهیم.

وی افزود: تقویت نقش مردم و نهادهای مردمی در اجرای برنامه های مختلف، رویکرد مهم و الویت اصلی ما در سازمان دارالقرآن الکریم است تا به این صورت محفل های مردمی به ویژه در فضای مساجد و هیات های مذهبی را با محوریت قرآن گسترش دهیم.

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم درباره تعامل این سازمان با سایر نهادها و دستگاه های قرآنی کشور، یادآور شد: تعامل با همه دستگاه های مرتبط از جمله سازمان اوقاف و امور خیریه در دستور کار ما است تا با یک صدا بتوانیم حرکت قرآنی کشور را به پیش ببریم.

وی در همین ارتباط اضافه کرد: سازمان دارالقرآن الکریم همچنین تعامل خوبی با مرکز مدیریت حوزه های علمیه برادران و خواهران خواهد داشت و حجت الاسلام و المسلمین قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در این زمینه تاکید ویژه دارند که از ظرفیت حوزه های علمیه خواهران و دانشجویان خواهر بیش از گذشته برای پیشبرد اهداف تربیت محور و تبلیغ محور کشور استفاده شود.

پایان پیام/397

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(تصاویر) کاخ سعدآباد در تعطیلات نوروز 1403