ایجاد شبهه از کیدهای شیطان است


ایجاد شبهه از کیدهای شیطان است

حجت‌الاسلام صدیقی گفت: ایجاد شبهه از کیدهای شیطان است، به امید توبه زیر بار شیطان می‌روند هر زمان می‌خواهند کار اصلاح و صلاح را انجام دهند آن را به فردا و فرداهای دیگر می‌اندازند و در نهایت به جهنم کشیده می‌شوند.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام «کاظم صدیقی» سه شنبه، ۱۹ آذرماه در مسجد دانشگاه تهران به سخنرانی پرداخت و گفت:‌ یکی از خطرات مهمی که انسان باید خود را از آن حفظ کند، خطر سلطه شیطان است.

امام جمعه موقت تهران افزود: امام سجاد(ع) در صحیفه سجادیه از استیلای شیطان در همه ابعاد به خداوند پناه می‌برند، انسان باید در مساله خودسازی به این امر توجه کند که شیطان حتی در نماز هم دنبال سلطه بر انسان است. شیطان در نماز انسان را به عجب، ریا، تزویر و خودنمایی وامی‌دارد که منشا فساد است.

حجت الاسلام صدیقی ادامه داد: خداوند انسان را در قرائت قرآن هم به پناه بردن بر او دعوت می‌کند، این نشان می‌دهد که شیطان به اعمال خیر ما طمع دارد که مبادا ما آن را با خود به قبر و قیامت ببریم.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به آیاتی از قرآن کریم بیان کرد: اهداف شیطان از سلطه بر انسان کافر کردن و گمراهی او است، در این زمینه امیرمومنان امام علی(ع) می‌فرمایند: شیطان کاری می‌کند که به او اعتماد کنند و کار او را ملاک اعمال خود قرار دهند.

وی افزود: کسانی که فرهنگ غربی و افکار پوسیده استعمارگران را بر فرهنگ اسلامی و احکام عزت ساز اسلام ترجیح می‌دهند و به پسند سازمان ملل توجه می‌کنند،‌ به دین و ارزش‌های انسانی بها نمی‌دهند آنها دنبال شیطان هستند.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: ایجاد شبهه از کیدهای شیطان است، به امید توبه زیر بار شیطان می‌روند هر زمان می‌خواهند کار اصلاح و صلاح را انجام دهند آن را به فردا و فرداهای دیگر می‌اندازند و در نهایت به جهنم کشیده می‌شوند.

حجت الاسلام صدیقی در پایان خاطرنشان کرد: خداوند فرموده شیطان در دل شما تخم دشمنی را می‌کارد که نسبت به هم بغض داشته باشید و با یکدگیر بجنگید. امروز آنان که پز روشنفکری می‌دهند تابع دشمنان اسلام هستند.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج