جهان اسلام، مفهوم جدیدی در نظام قدرت جهانی


جهان اسلام، مفهوم جدیدی در نظام قدرت جهانی

فرمانده کل سپاه: امروز در نظام قدرت جهانی به جهان اسلام رسیده‌ایم، در حالی که تا پیش از انقلاب، قدرت ما در ادبیات سیاسی عالم، رایج نبود.

جهان اسلام، مفهوم جدیدی در نظام قدرت جهانیبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ سردار سرلشکر پاسدار «حسین سلامی» صبح امروز در سیزدهمین همایش مدیران و مسئولان قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) افزود: اراده کردیم که مستقل، مقتدر، آزاد و بی تأثیر از اراده قدرت‌ها، الگویی تمام‌عیار از یک زندگی شرافتمندانه، آزاد، پیشرفته و چشم‌نواز بسازیم.
وی گفت: بر اساس سفارش قرآن، اراده کردیم که امت واسط باشیم؛ این به مفهوم موقعیت و منزلت متوسط جهانی نیست، بلکه به معنی امتی الگو و نقطه کانونی همه نگاه‌هاست.
فرمانده کل سپاه ادامه داد: می‌خواهیم نمونه تمام‌عیار و زیبایی از تجلی و تجسم زیبایی‌ها را در قاب یک نظام در جهان بسازیم تا برای همه ملت‌های آزاده جهان الگو باشد؛ زیرا اساس تقابل نظام سلطه و استکبار با ما در همین موضوع است.
سرلشکر سلامی افزود: مستکبران تلاش می‌کنند تا از شکل‌گیری الگو و نظامی مستقل از اراده قدرت‌های بزرگ که به اخلاق، معنویت، پیشرفت، رفاه و کرامت انسان‌ها می‌اندیشد، جلوگیری کنند؛ در واقع این همان نقطه کانون نبرد ما با جهان استکبار است.
فرمانده کل سپاه گفت: همه می‌دانند که یک نظام اعتقادی، فکری و اندیشه منظم، با تفکر منسجم تا زمانی که از فضای ذهنی و صفحات کاغذ به میدان واقعیت تبدیل نشود، هیچ‌گاه به‌عنوان یک الگوی مجسم در عالم قرار نمی‌گیرد و نمی‌تواند قابل بهره‌برداری و الگوگیری باشد.
وی افزود: بنابراین انقلاب ما شکل گرفت تا این الگو را در عرصه‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، دفاعی و امنیتی به جوامع مسلمان منتقل کند؛ البته این بدون داشتن حاکمیت و قدرت مسلمانان به نتیجه نمی‌رسد؛ زیرا بدون تشکیل حکومت و ایجاد قدرت، مسلمانان در جغرافیا و تاریخ دیگران شکل می‌گیرند.
سردار سلامی خاطر نشان کرد: امروز به مفهوم جدیدی در نظام قدرت جهانی به نام جهان اسلام رسیده‌ایم؛ این در حالی است که تا قبل از انقلاب اسلامی، قدرت ما در ادبیات سیاسی عالم، رایج نبود؛ اما این حقیقت و معانی به واسطه وجود رهبران بزرگ انقلاب اسلامی یعنی امام خمینی (ره) و امام خامنه‌ای حیات و شکل یافته است.

سیزدهمین همایش فرماندهان قرارگاه سازندگی خاتم برگزار شد
سیزدهمین همایش فرماندهان و مسئولین قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) صبح امروز در تهران برگزار شد.
این همایش، با حضور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا، مسئولین و مدیران قرارگاه و همزمان با سی سالگی شروع بکار قرارگاه خاتم الانبیا، برگزار شد.
تبیین افق آینده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) با تاکید بر مبنا قرار دادن بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و منویات مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی از مهمترین اهداف برگزاری همایش فرماندهان و مسئولین قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا است.
چگونگی همکاری و هم افزایی با سایر سازمان‌ها در اجرای پروژه‌های زیرساختی کشور و نقش و جایگاه قرارگاه در بستر سازی مولفه‌های دانش بنیان از دیگر اهداف این همایش است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها