هرگونه آمار مربوط به سرشماری حیات وحش آذربایجان‌شرقی کذب است


هرگونه آمار مربوط به سرشماری حیات وحش آذربایجان‌شرقی کذب است

تبریز - ایرنا - اداره‌کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی روز چهارشنبه با صدور اطلاعیه‌ای، هر گونه خبر منتشر شده در فضای مجازی در خصوص آمار حاصل از سرشماری حیات وحش استان را کذب خواند.

در اطلاعیه اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه هر گونه خبر مربوط به کاهش آمار حیات وحش در منطقه حفاظت شده ارسباران کذب است، اضافه شده است: سرشماری حیات وحش تا آخر آذر ماه در استان ادامه دارد، پس با توجه به اینکه سرشماری فعلا به اتمام نرسیده به طور قطع هرگونه آماری در این خصوص غیر کارشناسی و کذب خواهد بود.

اطلاعیه حاکی است: سرشماری حیات وحش مسئله ای تخصصی است که سالانه به صورت دقیق و منظم، برگزار و نتایج آن جهت مدیریت تنوع زیستی و زیستگاه های استان سرلوحه تصمیمات در فازهای کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت قرار می گیرد و به هیچ عنوان آمار مقطعی به دلایل فنی ملاک نبوده و روند تغییرات جمعیتی و نیز تغییرات محیطی اعم از آب و هوایی، توسعه ای و سایر موارد موثر چه به صورت نقطه ای یا منطقه ای پس از تجزیه و تحلیل و ریشه یابی مورد در تصمیم سازی و تصمیم گیری مورد استفاده قرار می گیرند.

در پایان اطلاعیه آمده است: خبر منتشره کذب و مصداق کامل تشویش اذهان بوده و ضمن زیر سوال بردن تلاش های شبانه روزی و بی ادعای محیط بانان و همکاران حفاظت محیط زیست از طرف افراد بی مسئولیت و غیرمتخصص، از این رو این اداره کل اقدامات قانونی در این خصوص را برای خود محفوظ می دارد.

به گزارش ایرنا،روش سرشماری حیات وحش پیمایشی و با استفاده از دستگاه GPS در مسیرهای تثبیت شده انجام می شود و آمار هر مسیر با آمار مسیر سال‌های قبل مقایسه شده و علل و عوامل تغییرات جمعیتی در هر مسیر تحلیل می‌شود.

آذربایجان شرقی بیش از ۱۸۰ هزار هکتار منطقه حفاظت شده دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نشنیده آیسان آقاخانی زن محمدرضا گلزار ! + عکس ها و خصوصی ها