ساخت هدفون‌هایی برای امنیت عابرین پیاده


ساخت هدفون‌هایی برای امنیت عابرین پیاده

تهران- ایرنا- محققان دانشگاه کلمبیا هدفونی ساختند که با شناسایی صدای وسایل نقلیه اطراف، به عابرین پیاده نسبت به خطرات موجود در خیابان هشدار می‌دهد.  

به گزارش پایگاه اینترنتی «اسلش گیر»، این روزها اغلب عابرین پیاده در حالی که چشم به صفحه گوشی‌های هوشمند خود دوخته و هدفون به گوش دارند، در کوچه و خیابان‌ها تردد می‌کنند. این حواس پرتی‌ها و بی‌توجهی‌ها نرخ بروز تصادف و مرگ و میر را به طرز چشمگیری افزایش داده تا جایی که طبق آمار، نرخ صدمه و تلفات عابرین پیاده به این دلیل تنها در آمریکا طی ۷ سال گذشته ۳ برابر شده است.

حال محققان یک هدفون هوشمند طراحی کرده‌اند که به عابرین پیاده نسبت به خطرات اطراف هشدار می‌دهد. این هدفون از میکروفون‌های کوچک و سیستم پردازش سیگنال هوشمند برای شناسایی صدای خودرو و دیگر وسائل نقلیه که به کاربر نزدیک می‌شوند، استفاده می‌کند که با نزدیک شدن خطر، به هدفون‌ها هشدار صوتی می‌فرستد.

تیم سازنده بر این باور است که استفاده از این سیستم جدید می‌تواند به کاهش میزان صدمات و تلفات در بین عابرین پیاده کمک کند.

این هدفون‌ هوشمند هم اکنون در خیابان‌های نیویورک در حال آزمایش است و در صورت موفقیت‌آمیز بودن در این مرحله، تجاری‌سازی خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی