نظامیان خارجی تحت آموزش در آمریکا کابوس مقامات این کشور شده‌اند


نظامیان خارجی تحت آموزش در آمریکا کابوس مقامات این کشور شده‌اند

مقامات نظامی آمریکایی در تلاشند با انجام برخی اقدامات از تکرار تیراندازی‌های مرگبار در این کشور، مشابه آنچه اخیرا رخ داد، جلوگیری کنند.

نظامیان خارجی تحت آموزش در آمریکا کابوس مقامات این کشور شده‌اندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ان بی سی نیوز، در پی تیراندازی مرگبار در پایگاه نیروی دریایی در پنساکولای فلوریدا، «توماس مودلی» کفیل وزیر نیروی دریایی گفت پنتاگون از کنگره می‌خواهد خرید اسلحه را برای اتباع خارجی که در آموزش نظامی در آمریکا شرکت دارند، دشوارتر سازد.

این شبکه تلویزیونی در گزارشی در پایگاه اینترنتی خود نوشت مودلی گفت: ”ما مشغول بررسی در این باره هستیم ببینم آیا می‌توانیم حمایت کنگره را جلب کنیم تا به نوعی به دست آوردن سلاح برای آن‌ها را دشوارتر سازد.“

وی در گفتگو با ان‌ بی سی نیوز اعلام کرد پنتاگون سرگرم بررسی اقداماتی برای حفاظت بیشتر از تاسیسات و پرسنل نظامی خود و خانواده‌های آنان است. او تصریح کرد: ”همه گزینه ها، از جمله بررسی راه‌های ارزیابی سوابق اتباع خارجی، از جمله ارزیابی مستمر آنها، روی میز است.“

اما مودلی گفت برنامه‌های آموزشی -همچون برنامه‌ای که محمد سعید الشمرانی، مهاجم سعودی ۲۱ ساله در آن شرکت داشت- بسیار مهم هستند. وی افزود: ”برای امنیت ملی ما و همچنین امنیت ملی جهان بسیار مهم است که ما شرکا و متحدانی داشته باشیم که به آن‌ها آموزش دهیم.“

تعلیق آموزش نظامیان سعودی در خاک آمریکا

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) آموزش همه نظامیان سعودی در خاک آمریکا را به حال تعلیق درآورد.

«ویوید نورکوئیست» معاون وزیر دفاع آمریکا دستور تکمیل شدن روند بررسی سیاست‌های مرتبط با تعیین صلاحیت دانشجویان خارجی را ظرف ده روز صادر کرد.

تعلیق آموزش عملیاتی شامل همه اعضای ارتش عربستان سعودی می‌شود که در حال حاضر در حال دیدن آموزش در آمریکا هستند.

یک مقام پنتاگون گفت: افرادی که خلبان هستند دیگر اجازه پرواز نخواهند داشت.

مقامات پنتاگون اعلام کردند بررسی‌های امنیتی با همکاری دولت عربستان سعودی در حال انجام شدن است. آن‌ها اعلام کردند بررسی سیاست شامل همه دانشجویان نظامی خارجی می‌شود، اما تعلیق آموزش عملیاتی تنها در ارتباط با دانشجویان سعودی است.

بیشتر بخوانید: پنتاگون آموزش نظامیان سعودی در خاک آمریکا را به تعلیق درآورد

پنتاگون هفته پیش اعلام کرد پنج هزار و ۱۸۱ دانشجوی خارجی از ۱۵۳ کشور جهان، از جمله ۸۵۲ دانشجوی سعودی برای آموزش مرتبط با همکاری امنیتی وزارت دفاع در آمریکا هستند. بنابر اعلام پلیس پنتاگون، اتباع خارجی که خواهان شرکت در این برنامه هستند، سوابقشان از نظر فعالیت تروریستی، قاچاق مواد مخدر، فساد مالی و رفتار مجرمانه بررسی می‌شود.

الشمرانی یازدهم ژوئیه ۲۰۱۹ یک مجوز معتبر شکار در فلوریدا گرفت، که به وی اجازه می‌داد به طور قانونی یک سلاح بخرد. ۹ روز بعد، وی یک اسلحه نیمه خودکار خرید که در تیراندازی از آن استفاده کرد.

تیراندازی در پنساکولا دومین حمله مرگبار بود که ظرف یک هفته در یک پایگاه نظامی رخ داد. نخستین تیراندازی در پایگاه هیکام در پرل هاربر رخ داد. در آن حادثه، یک ملوان دو تن از کارکنان پایگاه را کشت و سپس خودکشی کرد.

با توجه به هر دو تیراندازی، به منظور درک بهتر درباره زمان‌هایی که افراد تحت فشار عصبی هستند یا ممکن است رفتار تخریبی از خود نشان دهند، اقدامات بیشتری در دست بررسی است. مودلی گفت: ”ما باید بهتر عمل کنیم تا بسیار جلوتر از این مسائل باشیم (و بتوانیم آن‌ها را پیش بینی و از آن جلوگیری کنیم.) “ وی گفت تاثیر این دو رویداد در کل نیروی دریایی احساس می‌شود. مودلی تصریح کرد: ”این‌ها دو رویداد جداگانه است، اما مسلماً برای ما و خانواده نیروی دریایی آمریکا بسیار بسیار غم انگیز است.“

کفیل وزیر نیروی دریایی آمریکا با اشاره به سه ملوان کشته شده در تیراندازی در پایگاه پنساکولا گفت: ”این سه نفر بسیار جوان بودند. خطر همیشه بیخ گوش ماست. وظیفه ماست که همواره همه تلاش خود را درباره نحوه ایجاد و به خدمت گرفتن نیروها و حفظ ایمنی آن‌ها به کار گیریم.“

عصر روز جمعه یک جوان سعودی تحت آموزش نظامی به نام «محمد سعید الشمرانی» در فلوریدا در یک پایگاه هوایی متعلق به نیروی دریایی آمریکا اقدام به تیراندازی و قتل ۳ آمریکایی کرد. نیرو‌های امنیتی با شلیک گلوله این دانشجوی نظامی سعودی را از پای درآوردند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلید سعادت