ارائه روش های نوین تصفیه و پساب های صنعتی در نمایشگاه پژوهش گیلان


ارائه روش های نوین تصفیه و پساب های صنعتی در نمایشگاه پژوهش گیلان

سرپرست معاونت آموزشی - پژوهشی پژوهشکده محیط زیست جهاددانشگاهی گفت: پژوهشکده محیط زیست محصولات مرتبط با روش های نوین تصفیه آب و پساب های صنعتی را در نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار استان گیلان در معرض دید عموم قرار داده است.

نیلوفر عابدین زاده با اشاره به نام گذاری هفته پژوهش از ۲۳ تا ۲۹ آذر ماه، اظهار کرد: شعار هفته پژوهش امسال (پژوهش اثربخش، فناوری ارزش آفرین و رونق تولید) نام گذاری شده است.

وی تصریح کرد: هفته پژوهش و فناوری، هفته ای است که فرصت مناسبی برای توجه و تمرکز روی ابعاد مختلف امر پژوهش و فناوری در کشور فراهم می آورد تا کلیه ذی نفعان ضمن اطلاع از روندها و وضعیت موجود در کشور برای آینده، برنامه ریزی و اقدامات بهتر و مهم تری را در دستور کار خود قرار دهند.

عابدین زاده، انتخاب و معرفی برگزیدگان حوزه پژوهش و فناوری و تجلیل از آنها و همچنین ایجاد فرصت تعامل بین ذی نفعان این حوزه به شیوه های مختلف نظیر برگزاری نمایشگاه، فن بازار، مصاحبه های مطبوعاتی و رادیو تلویزیونی فضایی را در کشور ایجاد و به آن دامن می زند که ضمن ارتقاء شأن و جایگاه پژوهش و فناوری و فعالین در این عرصه، بسترسازی مستحکمی را برای ادامه راه تقویت و توسعه پژوهش و فناوری که ضامن پیشرفت واقعی کشور و ایجاد ثروت، رفاه و امنیت برای مردم است در ابعاد اجتماعی و فرهنگی فراهم کند.

وی خاطرنشان کرد: مهمترین رسالت هفته پژوهش این است که، این تفکر را در اذهان مسئولان و مردم ایجاد و احیاء کند که تحقیق و پژوهش نقش مهمی در پیشرفت استان و کشور دارد.

عابدین زاده ادامه داد: ستاد برگزاری هفته پژوهش و فناوری، همه ساله برنامه‌های متعددی را با همکاری سازمان ها، نهادها، دانشگاه ها و مؤسسات مرتبط با پژوهش و فناوری برگزار می‌کند و پژوهشکده محیط زیست نیز طبق روال سال های گذشته در نمایشگاه هفته پژوهش و کارگروه های استانی تشکیل شده مربوط به این هفته حضور فعال داشته و ضمن معرفی عملکرد پژوهشی خود در نمایشگاه فن بازار به معرفی محصولات و خدمات پژوهشی پرداخته است.

وی با بیان اینکه پژوهشکده محیط زیست محصولات مرتبط با روش های نوین تصفیه آب و پساب های صنعتی را در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار داده است، گفت: این محصولات شامل تصفیه پساب صنعتی واحد بهره برداری نفت، تصفیه شیرابه لندفیل، تولید و اصلاح غشاهای اسمز معکوس، تولید ماده ضد رسوب، تولید منعقد کننده های گیاهی و استفاده از فناوری پیل سوختی میکروبی برای تصفیه پساب های صنعتی است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی