نماینده پیشین قروه و دهگلان از انتخابات مجلس یازدهم کناره گرفت


نماینده پیشین قروه و دهگلان از انتخابات مجلس یازدهم کناره گرفت

نماینده دوره نهم حوزه انتخابیه شهرستان های قروه و دهگلان، که برای رقابت های دوره یازدهم مجلس هم نامزد شده بود، امروز با انتشار نامه سرگشاده ای خطاب به فرماندار قروه، از داوطلبی در انتخابات انصراف داد.

«حامد قادرمرزی» که استاد و عضو هیأت علمی دانشگاه خوارزمی تهران در توسعه شهری و روستایی است، با ارسال نامه ای به رییس هیات اجرایی حوزه انتخابیه قروه و دهگلان، از ادامه حضور در انتخابات مجلس یازدهم استعفا کرد.
قادرمرزی از مهر ماه ١٣٩٥ تا خرداد ۱۳۹۸ مشاور امور مجلس و مناطق ریاست سازمان برنامه و بودجه کشور بود و برای حضور در انتخابات مجلس یازدهم از این مسئولیت استعفا کرده بود. او از لحاظ فکری به اصلاح طلبان نزدیک است.
او در این استعفانامه کوتاه، هیچ اشاره ای به «چرایی کناره گیری از رقابت های مجلس یازدهم» نکرده است و صرفاً نوشته: «استعفای خود را از کاندیداتوری انتخابات مجلس یازدهم اعلام می دارم.»

وی نخستین داوطلبی است که صحنه انتخابات را در حوزه انتخابیه قروه و دهگلان قبل از اعلام صلاحیت داوطلبان انتخابات، بدرود گفته است.
قادر مرزی در انتخابات مجلس دهم هم «به اتهام عدم اعتقاد به اسلام و نظام جمهوری اسلامی ایران» رد صلاحیت شده و از حضور در رقابت های مجلس بازمانده بود.

گفتنی است، در این دوره از انتخابات ۲۸۱ داوطلب از تمام شهرستان‌های استان کردستان ثبت‌نام کرده‌اند.

۹۵ نفر از این تعداد از حوزه انتخابیه سنندج، دیواندره و کامیاران، ۳۸ نفر از شهرستان‌های سقز و بانه، ۵۵ نفر از مریوان و سروآباد، ۴۲ نفر از دهگلان و قروه و ۵۱ نفر از حوزه انتخابیه بیجار بوده‌اند.

ثبت‌نام بانوان در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی ۳۸ درصد رشد داشته است و ۲۹ نفر از بانوان استان کردستان در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کرده‌اند.

وجود یک هزار و ۲۴۵ شعبه اخذ رأی در استان کردستان پیش بینی شده است.

این تعداد شعبه اخذ رأی برای سهولت در حضور مردم در انتخابات این دوره نسبت به یک هزار و ۱۹۷ شعبه دوره قبلی حدود چهار درصد رشد داشته است.

نتایج نهایی ثبت‌نام‌شدگان تأیید صلاحیت شده در انتخابات مجلس شورای اسلامی ۲۳ بهمن‌ماه اعلام خواهد شد و از ۲۴ بهمن‌ماه به مدت هفت روز این افراد می‌توانند تبلیغات خود را انجام دهد و در دوم اسفندماه نیز انتخابات برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل