رسانه پیونددهنده نسل قدیم و جدید دانشجویان باشد


رسانه پیونددهنده نسل قدیم و جدید دانشجویان باشد

رئیس دانشگاه پیام نور استان قزوین بابیان اینکه ادبیات و اذهان نسل جدید و گذشته با هم اشتراک چندانی ندارد، گفت: رسانه‌ها بایستی با برگزاری مناظره، کرسی آزاداندیشی و میزگردهای رسانه‌ای، جوانان و افراد باتجربه از نسل گذشته را کنار هم بنشانند تا در فضای گفتگو ذهن آنان به هم نزدیک شود.

رضا رسولی شربیانی، رئیس دانشگاه پیام نور استان قزوین در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: رسانه‌ها باید امیدآفرینی داشته و روز دانشجو را به‌عنوان فرصت مطرح کنند.

وی در خصوص امیدآفرینی عنوان کرد: همیشه تلاش دشمنان بر تضعیف و ایجاد ناامیدی بوده است، به همین جهت رسانه‌ها برای امیدآفرینی جوانان باید به مسائلی همچون نخبه‌پروری و پیشرفت‌های هوافضا، نانو و سلول‌های بنیادی بپردازند تا مردم بیشتر با فعالیت‌های دانشجویان آشنا شوند.

رئیس دانشگاه پیام نور استان قزوین گفت: رسانه‌ها باید سراغ نسل‌های قبلی که در کرسی مدیریت و استادی نشستند رفته و از آنان برای پاسخ به نیاز دانشجویان راه‌حل دریافت کنند.

وی با بیان اینکه ادبیات و اذهان نسل جدید و گذشته با هم اشتراک ندارد، عنوان کرد: رسانه‌ها بایستی با برگزاری مناظره، کرسی آزاداندیشی و میزگردهای رسانه‌ای، جوانان و افراد باتجربه از نسل گذشته را کنار هم بنشانند تا در فضای گفتگو ذهن آنان به هم نزدیک شود.

رسولی شربیانی تصریح کرد: بنده از سال ۷۵ در کسوت استادی فعالیت دارم و چندین نسل را در دانشگاه مشاهده کردم؛ نسل گذشته و جدید در شورونشاط جوانی و عِرق ملی و وابستگی سرزمینی اشتراک دارند.

وی با اشاره به اینکه در دهه ۴۰ و ۵۰ سؤالات دانشجویان به رویکرد نهضت‌های آزادی‌بخش در جهان محدود می‌شد، افزود: سؤالات دانشجویان در دهه ۶۰ جنبه ایدئولوژیکی داشت و سؤال دانشجویان در دهه ۹۰ به مسائل اجتماعی و اقتصادی بازمی‌گردد در همین راستا رسانه باید فضایی را ایجاد کند تا افراد صاحب‌نظر به سؤالات دانشجویان نسل جدید پاسخ دهند.

رئیس دانشگاه پیام نور استان قزوین خاطرنشان کرد: به مناسبت روز دانشجو تجلیل از دانشجویان و نخبگان را انجام دادیم؛ علاوه بر آن برگزاری جلسات هم‌اندیشی و آزاداندیشی را در دستور کار خود قرار دادیم.

وی در خصوص دستاوردهای علمی و پژوهشی دانشگاه تشریح کرد: با توجه به اینکه در دانشگاه پیام نور استان قزوین رشته‌های انسانی و علوم پایه وجود دارد در رشته‌های علوم پایه «تحقیقات بنیادین» و در رشته‌های انسانی «تحقیقات نظری» انجام می‌شود؛ حاصل این تحقیقات چاپ ۳۰ عنوان کتاب توسط اساتید، چاپ ۸۲ مقاله و ۵۰ پایان‌نامه بوده است که در نمایشگاه هفته پژوهش در معرض دید علاقه‌مندان بود.

رسولی شربیانی تصریح کرد: چهار شرکت دانش‌بنیان در دانشگاه پیام نور قزوین مجوز فعالیت دریافت کردند و به دلیل اینکه هنوز محصولی تولید نکرده‌اند قابل‌ارائه در نمایشگاه هفته پژوهش نبودند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ویدیو / دلخوری رابعه اسکویی از مازیار لرستانی پس از شایعه ازدواج‌شان