طرح‌های پژوهشی می‌تواند نیازهای جامعه را برطرف کند


طرح‌های پژوهشی می‌تواند نیازهای جامعه را برطرف کند

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قزوین گفت: در شرایطی که تحریم هستیم و تنگناهای اقتصادی در کشور وجود دارد طرح‌های پژوهشی و فنآورانه می‌تواند بخشی از نیازهای جامعه را پوشش دهد.

ابوالفضل یاری، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قزوین، در بازدید از نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری استان قزوین که با شعار «پژوهش اثربخش، فناوری ارزش‌آفرین، رونق تولید» در پارک علم و فناوری قزوین دایر شده است، با حضور در غرفه جهاد دانشگاهی استان قزوین در جریان تازه‌ترین فعالیت‌های این نهاد قرار گرفت.

یاری در حاشیه این بازدید در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: هفته پژوهش به‌عنوان یک رویداد علمی، فناورانه و پژوهشی سمبلی برای توجه به پژوهش در سطح استان‌های مختلف و شیوه برقراری ارتباط برای اجرایی شدن طرح‌های پژوهشی و فناورانه است.

وی افزود: در شرایطی که تحریم هستیم و تنگناهای اقتصادی در کشور وجود دارد طرح‌های پژوهشی و فنآورانه می‌تواند بخشی از نیازهای جامعه را پوشش دهد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قزوین با بیان اینکه رویکرد ما در این سازمان تنها تأمین اعتبار نیست، اظهار کرد: از دو سال پیش شناسایی ظرفیت‌ها آغاز شده تا متناسب با آن ذینفعانی که می‌توانند با پژوهشگران در ارتباط باشند معرفی شوند.

وی ادامه داد: تلاش می‌کنیم به‌عنوان یک تسهیل‌گر نیازهای بخش پژوهش استان از جمله نیازهای ارتباطی با واحدهای خدماتی، دانشی و یا اداری را حل کنیم و تاکنون به نتایج خوبی دست یافته‌ایم.

این مسئول اعلام کرد: از سال گذشته تاکنون از بین ۲۳ واحد فناور حاضر در جشنواره ایده‌های برتر ۱۷ واحد را به جلسات اقتصاد مقاومتی وارد کرده‌ایم و بخش عمده‌ای از مشکلات و درخواست‌های آن‌ها حل شده است.

وی مهم‌ترین مشکلات واحدهای فناور و دانش‌بنیان استان قزوین را چنین دانست: این واحدها آگاهی چندانی به مسائل بیمه، مالیات، تسهیلات و شیوه ارتباط برقرار کردن با بخش‌های مختلف را ندارند لذا تلاش کردیم موانعی ازاین‌دست را حل کنیم.

یاری تصریح کرد: تعدادی از این واحدها نیازهای مالی دارند که تلاش شد بخشی از آن از طریق نیازهای پژوهشی و معاونت فناوری و یا اهدای تسهیلات ارزان‌قیمت حل شود.

وی با بیان اینکه برخی واحدهای دانش‌بنیان و فناور مشکل زمین و مکان برای فعالیت دارند، گفت: تلاش شد تا این مشکل از طریق پارک علم و فناوری و شهرک‌های صنعتی حل شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قزوین اضافه کرد: لزوماً هر پژوهشی قابل حمایت نیست بلکه نیاز است بازار فروش و بازار رقابت‌پذیری آن در مقابل نمونه‌های مشابه دیده شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید