هشدار نسبت به احتمال اعدام «شیخ ابراهیم الزکزاکی» در نیجریه


هشدار نسبت به احتمال اعدام «شیخ ابراهیم الزکزاکی» در نیجریه

کمیته های جنبش مردمی از احتمال اعدام شیخ «ابراهیم الزکزاکی» به دست مقامات نیجریه پرده برداشت.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از مرآة الجزیره، کمیته های جنبش مردمی در شبه جزیره عرب در بیانیه ای اعلام کرد: احتمال دارد که مقامات نیجریه برای صدور حکم اعدام شیخ « ابراهیم الزکزاکی» رهبر شیعیان نیجریه به دادگاه فشار بیاورند. این اقدام وسعت دشمنی مقامات این کشور را با شیعیان نشان می دهد.

این کمیته در این بیانیه اعلام کرد: در سال 2015 میلادی، ارتش نیجریه مرتکب کشتاری در شهر زاریا شد؛ تعدادی از نیروهای پلیس، حسینیه این شهر را که برای برپایی مراسم میلاد پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله و سلم) آماده می شدند، محاصره کرد و به سمت مردم شلیک کردند. در نتیجه این اقدام دهها نفر از مردان، زنان و کودکان کشته و 450 نفر زخمی شدند. پس از آن، پلیس شیخ الزکزاکی و همسرش را به اتهام تحریک تروریسم ضد دولت بازداشت کرد.

در این بیانیه آمده است: پس از پنج سال بازداشت، دادگستری نیجریه در ششم آگوست 2019 میلادی به شیخ الزکزاکی و همسرش اجازه داد تا با نظارت دولت نیجریه برای درمان به هند سفر کند. اما پس از گذشت 10 روز از رسیدنشان به هند، آنجا را ترک کردند. مقامات نیجریه اعلام کردند که الزکزاکی پس از بازگشت از هند دربرابر دادگاه حاضر خواهد شد.

این کمیته تاکید کرد: اقدامات وحشیانه مقامات نیجریه ضد شیعیان الگوبرداری از اقدامات رژیم سعودی ضد پیروان اهل بیت (علیهم السلام) در شبه جزیره عربستان است، حتی نیجریه مرود تشویق و حمایت آل سعود را نیز قرار می گیرند.

براساس این بیانیه، در رفتارهای نیروهای امنیتی نیجریه ردپای وهابیت دیده می شود. وهابیتی که برای تعقیب شیعیان در هر مکانی تلاش می کنند.

کمیته های جنبش مردمی هشدار داد که آنچه شیعیان در جهان با آن روبه رو هستند، یک برنامه هماهنگ و آماده از سوی دشمنان به ویژه رژیم سعودی است.

علما و مراجع و شخصیت های حقوقی و رسانی و اسلامی به دلیل اقدامات ضد شیعی دولتمردان نیجریه خواستار نجات شیخ الزکزاکی و همه شیعیان این کشور شدند.

شیخ ابراهیم یعقوب الزکزاکی از علمای شیعه نیجریه در زارایا در ایالت کادونا در نیجریه متولد شد. وی رئیس سازمان اسلامی نیجریه بود. سه فرزند وی هنگام حضورشان در راهپیمایی روز جهانی قدس سال 2014 میلادی با گلوله نیروهای امنیتی نیجریه کشته شدند.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا