محور مقاومت، مساجد و کلیساها را در لبنان و سوریه آزاد کرد


محور مقاومت، مساجد و کلیساها را در لبنان و سوریه آزاد کرد

هیات «علمای جبل عامل» لبنان اظهارات یک اسقف طایفه روم درباره رهبر حزب‌الله لبنان را مخالف با اصل همزیستی پیروان ادیان اسلام و مسیحیت دانست.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد به نقل از «المنار»، هیات «علمای جبل عامل» در بیانیه ای نسبت به سخنان «الیاس عوده»، اسقف طایفه روم ارتدوکس بیروت ابراز تاسف کرد و گفت: محور مقاومت در این سال ها مساجد و کلیساها را در لبنان و سوریه آزاد کرده است.

در این بیانیه آمده است: مقاومت و رهبران آن نمونه ناب اسلام محمدی هستند که برای حکمرانی تلاش نمی کنند و فقط هدفشان خدمت به مردم است.

هیات تجمع علمای جبل عامل در ادامه بیانیه، مواضع الیاس عوده را مخالف با اصل همزیستی پیروان ادیان اسلام و مسیحیت در لبنان دانست و بیان کرد: هدف از این سخنان در شرایط حساسی که امروز کشور به سر می برد، چیست؟

هیات تجمع لبنان همچنین اظهارات این اسقف درباره «سید حسن نصرالله» را محکوم کرد و خواستار حمایت و وحدت مردم شد.

بنابر این گزارش، الیاس عوده در مراسم سالروز ترور «جِبران توینی» نویسنده لبنانی از «سید حسن نصرالله»، دبیر کل حزب ‌الله انتقاد کرده و مدعی شد که لبنان به دست شخصی که او را می‌شناسید و گروهی که با سلاح بر ما حکومت می‌کنند، اداره می‌ شود.

بنابراین گزارش، سخنان این اسقف با واکنش برخی دیگر از مسوولان و احزاب لبنان نیز رو به رو شده است.

گفتنی است، 18 طایفه مذهبی در لبنان زندگی می کنند که پنج گروه آن را مسلمانان (سنی ها، شیعه های ۱۲ امامی، دروزی ها، اسماعیلی ها و علوی ها) تشکیل می دهند و بقیه از گروه های مذهبی مسیحی هستند.

پایان پیام/43

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاوروف درباره تضمین های امنیتی در صورت مذاکرات درباره اوکراین صحبت کرد