تفکیک سنی، تحصیلی و شغلی داوطلبان انتخابات مجلس در استان اصفهان


تفکیک سنی، تحصیلی و شغلی داوطلبان انتخابات مجلس در استان اصفهان

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی دوم اسفندماه سال جاری در سراسر کشور برگزار می‌شود.

۱۲۲۴ نفر برای حضور در مجلس یازدهم در حوزه‌های انتخابیه استان اصفهان ثبت نام کردند که ۱۲ در صد آن‌ها زن و ۸۸ درصد مرد هستند.

از نظر تحصیلات بیشترین مدرک به ترتیب ۹۵۹ نفر با مدرک تحصیلی فوق‌لیسانس، ۱۳۸ نفر با مدرک تحصیلی دکتری، ۶۵ نفر با مدرک تحصیلی لیسانس و ۶۲ نفر حوزوی ثبت نام خود را نهایی کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، تعداد داوطلبان در رده سنی ۳۰ تا ۳۵ سال ۲۱۱ نفر، ۳۶ تا ۴۰ سال ۲۷۶ نفر، ۴۱ تا ۴۵ سال ۲۲۴ نفر، ۵۱ تا ۵۵ سال ۱۸۵ نفر، ۵۶ تا ۶۰ سال ۱۰۱ نفر، ۶۱ تا ۶۵ سال ۵۷ نفر و ۶۶ تا ۷۰ سال ۱۳ نفر ثبت نام کردند.

با وجود آنکه داوطلبان تا ۷۵ سال می‌توانستند در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی شرکت کنند، اما در این رده سنی، داوطلبی در استان اصفهان ثبت نام نکرده است.

بالاترین درصد ثبت نامی بین داوطلبان حضور در مجلس شورای اسلامی از نظر شغلی در استان اصفهان از قشر کارمندان با آماری بالغ بر ۴۲۴ نفر است. پس از این گروه، ۱۷۹ نفر با عنوان مشاغل آزاد، ۱۳۹ نفر بازنشسته، ۱۱۹ نفر فرهنگی و ۸۸ نفر سایر، داوطلب حضور در مجلس یازدهم هستند.

همچنین ۲۶ درصد از داوطلبان این دوره سابقه ایثارگری دارند، این در حالی است که این عدد در دوره دهم مجلس شورای اسلامی ۳۳ درصد بوده است.

تعداد داوطلبان در شهرستان‌های استان اصفهان

از نظر تعداد داوطلبان در هر شهرستان، در شهرستان اصفهان ۴۶۸ نفر، لنجان ۷۸ نفر، کاشان و آران و بیدگل ۷۳ نفر، شهرضا ۷۲ نفر، نجف‌آباد و تیران و کرون ۶۸ نفر، خمینی‌شهر ۶۳ نفر، نطنز و قمصر ۵۶ نفر، فریدن، فریدون‌شهر، چادگان و بویین میاندشت ۵۲ نفر، مبارکه ۵۱ نفر، گلپایگان و خوانسار ۴۷ نفر، سمیرم ۴۸ نفر، فلاورجان ۳۹ نفر، نایین ۲۸ نفر، اردستان ۲۴ نفر و شاهین شهر، برخوار و میمه ۵۴ نفر ثبت‌نام کردند.

سه نفر از ارامنه جنوب ایران برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از اصفهان ثبت نام کردند.

تنها ۳ درصد ثبت نام کنندگان این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان اصفهان سابقه نمایندگی در ادوار گذشته را دارند. بر این اساس جمعاٌ ۴ نماینده از ۱۹ نماینده فعلی استان در دور یازدهم حضور نخواهند داشت.

از ۱۷ تا ۲۶ آذرماه سال جاری به صلاحیت داوطلبان انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی رسیدگی می‌شود و پس از آن، مراتب رد صلاحیت طی یک روز به آن‌ها اعلام می‌شود و رد صلاحت شدگان ۴ روز فرصت خواهند داشت تا به این موضوع اعتراض کنند.

بنابر اعلام ستاد انتخابات کشور به ترتیب بیشترین تعداد ثبت نام کنندگان از تهران، اصفهان و خراسان رضوی هستند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید