توسعه فعالیت های قرآنی مقدمه پیشرفت فرهنگی است/ مشارکت 24 نهاد جهت برگزاری مرحله استانی چهاردهمین جشنواره تلاوت های مجلسی


توسعه فعالیت های قرآنی مقدمه پیشرفت فرهنگی  است/ مشارکت 24 نهاد جهت برگزاری مرحله استانی چهاردهمین جشنواره تلاوت های مجلسی

رنجبر، توسعه فعالیت های قرآنی را مقدمه پیشرفت فرهنگی دانست و گفت: 24 نهاد و اداره جهت برگزاری مرحله نهایی رقابت های استانی چهاردهمین جشنواره تلاوت های مجلسی به میزبانی قائمشهر، مشارکت داشتند.

»صفا رنجبر»، با اشاره به اتمام مرحله نهایی رقابت های استانی چهاردهمین جشنواره تلاوت های مجلسی مازندران در حسینیه عاشقان ثارالله قائمشهر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ساری گفت: فعالیت برای برگزاری این جشنواره از اول آبان، آغاز شد و مدیران موسسات قرآنی و داوران، سهمیه ای از شرق تا غرب را در نظر گرفتند و به شکل رقابتی، ۱۰ نفر به مرحله نهایی این جشنواره، راه یافتند.

مدیر اجرایی مرحله نهایی رقابت های استانی چهاردهمین جشنواره تلاوت های مجلسی در مازندران افزود: ۲۴ نهاد و اداره برای برگزاری این جشنواره، مشارکت کردند و به صورت مردمی و با رویکرد و هدف مورد توجه قرار گرفتن کتاب الله، اجرا شد.

رنجبر اظهار کرد: فعالیت های قرآنی، بسیار زیاد شده اما هنوز حضور مردم در جلسات قرآنی همانند گذشته، بیشتر نشده است و تکثرگرایی در فعالیت های قرآنی، جای درونی کردن و بکارگیری مفاهیم قرآنی را گرفت.

این فعال قرآنی بیان کرد: در حال حاضر به تلاوت و حفظ قرآن، پرداخته می شود و کاربرد عملیاتی آن را در جامعه، شاهد نیستیم و باید رویکرد جدی در نظر گرفته شود تا آحاد مردم، تاثیر قرآن را در زندگی دنیوی و اخروی را به طور کامل، درک کنند.

وی ابراز کرد: فعالیت های قرآنی باید همانند آنچه که برای اهل بیت به ویژه حضرت امام حسین، کار می شود در بین مردم و مسئولین، نهادینه شود.

رنجبر گفت: فعالیت های قرآنی اگر فقط دولتی شود به سرانجام و نتیجه خوبی نمی رسد و باید موسسات و جلسات قرآنی و مردم را در این مهم، دخیل کرد چراکه توسعه فعالیت های قرآنی مقدمه پیشرفت فرهنگی است.

پایان پیام/86

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نسرین جواد زاده زیباترین بازیگر ایرانی / در جذابیت تک است + عکس شوهرش