6 کشته و شمار زیادی زخمی در تیراندازی در حومه نیویورک


به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما (http://www.iribnews.ir)؛ مقامات محلی آمریکا از کشته شدن شش نفر ازجمله یک پلیس و دو مظنون...

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما؛ مقامات محلی آمریکا از کشته شدن شش نفر ازجمله یک پلیس و دو مظنون در تیراندازی در حومه نیویورک خبر دادند. این درگیری که در حومه نیویورک و در فاصله نه چندان دور از مجسمه آزادی رخ داد، چند ساعت طول کشید.
مایکل کلی، رئیس پلیس نیوجرسی در پی این درگیری که جدیدترین تیراندازی مهم و خبرساز در آمریکاست، به خبرنگاران گفت: افسران ما چند ساعت زیر آتش بودند. در این درگیری که اواسط روز در یک قبرستان آغاز شد و در یک مغازه پایان یافت، علاوه بر یک پلیس و دو فرد مظنون، سه شهروند عادی کشته شدند. گروه خنثی سازی بمب مشغول بررسی یک خودروی سرقت شده U-Haul هستند که ممکن است حاوی یک وسیله آتش زا باشد.
هنوز معلوم نیست دلیل این تیراندازی چه بود. به گفته کلی، اجساد پنج تن از کشته‌ها داخل یک مغازه پیدا شد. وی گفت: ما فکر می‌کنیم دو تن از کشته‌ها افراد مهاجم بودند و سه تن از آن‌ها افراد عادی هستند. صحنه جنایت گسترده بوده و دستکم در سه مکان رخ داده است.

نیویورک دیلی به نقل از کارگر مغازه‌ای که از محل تیراندازی، دو ساختمان فاصله داشت نوشت: اول صدای درگیری شنیدم، بعدی صدای تیراندازی. دیدم مردم دارند بیرون می‌روند، مرد، زن، بچه همه به سمت خیابان می‌دویدند. آن‌ها ترسیده بودند.

کلی گفت: حرکت مظنونان در این ماجرا که چهار ساعت طول کشید، سریع و مستمر بود. این رویداد منجر به اعزام صد‌ها پلیس، ازجمله افسران تاکتیکی، از نیویورک و نیوجرسی شد. براساس گزارش ان بی سی، در این تیراندازی، حدود صد گلوله شلیک شد. به موجب گزارش رسانه ها، تیراندازی زمانی آغاز شد که پلیسی که درباره یک قتل تحقیق می‌کرد، به مظنونان در یک قبرستان نزدیک شد. وی که جوزف سیلز نام داشت، نخستین قربانی تیراندازی بود.
کلی در پاسخ به اینکه آیا آن پلیس واقعاً درباره یک قتل تحقیق می‌کرد، گفت: مشغول بررسی در این باره هستیم.
مظنونان پس از کشتن این پلیس به یک خواروبارفروشی پناه بردند و تیراندازی در آنجا ادامه یافت و اجساد پنج تن بعد در داخل مغازه پیدا شد؛ بنابراین گزارش، مردم آمریکا به تیراندازی - در همه جا، از کلیسا گرفته تا مدارس و سینماها- عادت کرده اند و بنا بر اعلام ”مراکز کنترل و پیشگیری بیماریها“، حدود ۴۰ هزار مرگ در این کشور در سال ۲۰۱۷ به نوعی در ارتباط با اسلحه بود.
یکی از مسئولان محلی پلیس آمریکا گفت: امروز دو رویداد در دو مکان مختلف رخ داد که یکی شان در قبرستان بود و دیگری در یک مغازه. پلیس نیوجرسی کار فوق العاده‌ای انجام داد و امروز روز سختی برای آن‌ها بود. دو افسر پلیس تیر خوردند که یکی از آن‌ها جان خود را در درمانگاه از دست داد و پلیس دیگر از ناحیه کتف زخمی شد. دو پلیس دیگر هم که جراحات جزئی داشتند تحت درمان هستند. ما ۱۰ دقیقه پیش وارد ساختمان شدیم. زخمی‌های زیادی داخل ساختمان بودند. به زودی اطلاعات بیشتری در این باره ارائه خواهیم کرد.
وی گفت: هنوز معلوم نیست این تیراندازی چگونه آغاز شده و تحقیق در این باره در دست انجام است.
این مقام درباره تعداد زخمی‌ها گفت: فقط می‌توانیم تایید کنیم که افراد زخمی زیادی در ساختمان هستند و امنیت همه مدارس آن منطقه برای آینده نزدیک تامین خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هر آنچه که باید در رابطه با بیماری‌های مقاربتی بدانید