جاده‌های کردستان لغزنده است


جاده‌های کردستان لغزنده است

سنندج - ایرنا - رئیس پلیس راه کردستان گفت: برخی جاده‌های این استان در اثر بارش برف و باران پراکنده لغزنده بوده و در برخی دیگر به علت وجود مه رانندگان با کاهش دید افقی مواجه هستند.

سرهنگ عیسی گوهری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم اکنون در راه های منتهی به مریوان و سروآباد شاهد بارش برف هستیم و علاوه بر آن بارندگی های شب گذشته در اکثر جاده های کردستان موجب لغزندگی سطح جاده‌ها شده است.

وی با بیان اینکه علاوه بر لغزندگی سطح جاده‌ها وجود مه در ارتفاعات و گردنه‌ها دید افقی رانندگان را کاهش داده است، افزود: با توجه به بارندگی‌ در جاده‌های استان توصیه می‌شود مردم از انجام سفرهای غیر ضروری اجتناب کرده و در صورت لزوم حتما زنجیر چرخ و دیگر وسایل ایمنی به همراه داشته باشند.

رئیس مرکز مدیریت راه‌ای اداره کل راهداری، حمل و نقل جاده‌ای کردستان هم گفت: با توجه به داده‌های سیستم‌های پایش تصویری راه‌های استان هم اکنون در جاده‌های مریوان - سنندج، مریوان - تیژتیژ، سروآباد - اورامانات، سروآباد - کامیاران بارش برف گزار شده است.

دانش زندی با بیان اینکه این بارش ها به گونه است که هم اکنون تردد در محور سروآباد هورامان تنها با زنجیر چرخ امکان پذیر است، اضافه کرد: گردنه‌ جاده‌های سنندج - دهگلان (صلوات آباد)، سنندج - دیواندره (ماموخ و خرکه) و سقز بانه (خان) نیز شاهد مه گرفتگی استکه این پدیده دید رانندگان را تا عمق ۵۰ متر کاهش داده است.

وی اضافه کرد: راهداران استان در شبانه روز گذشته ۲۲۹ دستگاه خودروی گرفتار در برف را بیشتر در مسیر دیواندره - سقز و دیواندره - بیجار رهاسازی کردند علاوه بر آن حدود یک هزار و ۶۶۰ کیلومتر باند، برف روبی در جاده های بین شهری و روستایی انجام دادند.

وی با اشاره اینکه هم اکنون تمام مسیرهای شهری و روستایی استان باز و تردد به صورت روان جریان دارد، افزود: برخی راهداران اکنون در جاده های روستایی مستقر شده و برف سطح جاده ها را برف روبی می‌کنند.

هواشناسی کردستان نیز تا ظهر چهاشنبه در بعضی ساعات بارش برف، باران و مه آلود بودن هوا را در سطح استان به ویژه مناطق سقز، زرینه، دیواندره، مریوان پیش بینی کرده است.

از بعد از ظهر امروز تا اواخر پنجشنبه به طور موقت از شدت ناپایداری ها کاسته شده و هوا نسبتا آرام است اما موج فعال بارشی دیگری از اواخر فردا (پنجشنبه) به آسمان استان نفوذ کرده تا صبح شنبه فعال و موجب ابری و مه آلود شدن هوا و بارش برف و باران (عمدتا برف) می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج