فعالیت اتحادیه انجمن‌ اسلامی دانش‌آموزان پرهیز از کار سیاسی است


فعالیت اتحادیه انجمن‌ اسلامی دانش‌آموزان پرهیز از کار سیاسی است

یزد- ایرنا- دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گفت: اعضای این تشکل بدون وابستگی سیاسی به حزب و یا گروهی در مسیر منویات مقام معظم رهبری، با حفظ و رعایت اصول و ارزش‌های نظام در چارچوب فعالیت‌های مورد نیاز این نهاد ماموریت‌های خود را با همکاری سایر بخش‌ها در واحدهای آموزشی انجام می‌دهند.

حسین تاریخی سه‌شنبه شب در مراسم بزرگداشت چهلمین سالگرد تشکیل اتحادیه انجمن‌ اسلامی دانش آموزان در یزد با اشاره به اینکه این تشکل پیگیر فعالیت خود در چهار دهه گذشته است، بیان کرد: فعالیت‌ گذشته این نهاد، امروز اثرگذاری بسیار زیادی، در جامعه دارد.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌ اسلامی دانش‌آموزان گفت: نظام اسلامی روزهای بسیار ویژه‌ای را در پیش رو دارد و با مرور و بررسی اتفاق‌های کشور و محیط پیرامون آن در عرصه جهانی، کمتر کسی است که متوقع باشد، آینده پیش روی کشور، آینده ویژه‌ای نیست و ما باید عملکرد خاصی داشته باشیم .

تاریخی بدون توضیح بیشتر در مورد عملکرد خاص تصریح کرد: همه‌کسانی که به انقلاب و نظام دل‌ بسته‌اند باید بیش از گذشته در عرصه‌های مختلف همت کنند تا از این پیچ تاریخی عبور کنیم که نقش اعضای انجمن‌ اسلامی در این مسیر مهم بر کسی پوشیده نیست.

وی با اشاره به اینکه پیروی از « ولی فقیه» محور مشترک فعالیت اعضای این تشکل است افزود: دانش آموزان و مسوولان اتحادیه همچنان مدافع انقلاب، نظام و ولی‌فقیه هستند.

به گفته دبیرکل اتحادیه انجمن‌ اسلامی دانش آموزان آنها در این مورد به ماموریت‌های خطیر خود ادامه می‌دهند.

همچنین مسوول اتحادیه انجمن‌ اسلامی دانش‌آموزان یزد با اشاره به اینکه به زودی تارنمای ملی همکلاسی آسمانی در استان رونمایی می‌شود، گفت: هفت هزار پرونده دانش‌آموز شهید کشور در دبیرخانه همکلاسی آسمانی در استان وجود دارد.

حسین میرشریف افزود: یکی از رسالت‌ها و وظایف کسانی که در ۴۰ سالگی گذشته اتحادیه، پرچم‌دار آن هستند این است که از پیشکسوتان و خانواده شهدای دانش‌آموز و دست‌اندرکاران اتحادیه تجلیل کنند.

وی به تشکیل هیات انصارالمهدی ( عج) در این تشکل خبر داد و بیان کرد: این هیات در هر هفته برنامه‌های بسیار خوبی با حضور اعضای جدید و قدیم اتحادیه برگزار می‌کند.

میرشریف به برگزاری همایش همکلاسی آسمانی اشاره کرد و گفت: ۲۰۰ مدرسه متوسطه دوره اول و دوم تحت پوشش فعالیت این اتحادیه در استان هستند که با حدود ۱۰ هزار عضو در برنامه های مختلف حضور دارند.

این همایش با حضور تعدادی از مسوولان ، فرهنگیان و دانش آموزان همراه با برنامه‌های متنوع در سالن شهیدعباسپور شرکت برق منطقه‌ای یزد برگزار شد.

اتحادیه انجمن‌های‌اسلامی‌ دانش‌آموزان از جمله مجموعه های فرهنگی دانش‌آموزی است که پس از پیروزی انقلاب در سال ۱۳۵۷ به فرمان حضرت امام خمینی (ره) تشکیل شد.

۲۸ شهریورماه گذشته علیرضا مصباح فر، معاون پژوهشی و برنامه‌ریزی اداره کل آموزش و پرورش یزد با بیان اینکه تعداد دانش‌آموزان استان در سال تحصیلی۹۹- ۹۸ نسبت به سال گذشته ۶.۵ درصد رشد دارد تعداد آنها را ۲۶۸ هزار و ۸۵۱ نفر ذکر کرد.

سال تحصیلی گذشته ۲۵۲ هزار و ۳۰۰ نفر در هزار و ۹۲۰ واحد آموزشی استان مشغول به تحصیل بودند که امسال‌ تعداد آنها ۱۶ هزار و ۵۵۱ نفر بیشتر است.

این تعداد دانش‌آموز همزمان با اول مهرماه ۹۸ در ۱۱ هزار و هشت کلاس درس و در ۲ هزار و ۱۰۶ واحد آموزشی مستقل و ضمیمه، سال تحصیلی را آغاز کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت