40‌درصد متقاضیان آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی هستند


40‌درصد متقاضیان آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی هستند

کرمان - ایرنا - رئیس سازمان فنی‌ و حرفه‌ای کشور با اشاره به مدرک گرایی، دانش‌گرایی و مهارت‌گرایی گفت: 40‌درصد متقاضیان آموزشگاه‌های این سازمان را فارغ‌التحصیلان دانشگاهی تشکیل می‌دهند.

علی اوسط هاشمی روز چهارشنبه در بازدید از مجتمع آموزشگاه آزاد فنی‌ و حرفه‌ای کامپیوتری ایلیا با بیان اینکه سازمان فنی و حرفه‌ای ۵هزار و ۴۰۰ استاندارد آموزشی تدوین کرده است افزود: حداقل ۴۰ درصد متقاضیان از آموزشگاه‌ها در طول سال فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند و به این نتیجه رسیدند که باید از این دوره‌های مهارتی استفاده کنند.
وی با اشاره به مدرک گرایی، دانش‌گرایی و مهارت‌گرایی تصریح کرد: در خوش‌بینانه‌ترین حالت اقتصاد فعلی ما ۲۰ درصد بازار برای فارع التحصیلان دارد.
رئیس سازمان آموزش فنی‌ و حرفه‌ای کشور خطاب به مدیر این آموزشگاه گفت: باید به سمت کارگاه‌های فنی پیش بروید و بخش قابل‌توجهی از آموزش‌ها گرایش به سمت خصوصی دارند و در مناطق محروم مراکز فنی‌و حرفه‌ای ورود می‌کند.
مدیر مجتمع آموزش آزاد فنی‌ و حرفه‌ای ایلیا در این بازدید از قرارداد با شهرکت صنعتی استان در راستای آموزش نرم‌افزارهای مدیریتی و دوره‌های آموزشی و رده های صنعتی خبرداد و گفت: سرفصل‌های آموزشی در این آموزشگاه ۳۰ درصد تئوری و ۷۰ درصد عملی است.
فهیمی با بیان اینکه بالای ۹۰ درصد از فارغ التحصیلان از مهارت‌ها استفاده می‌کنند گفت: متقاضیان در این آموزشگاه در ۲ بخش افراد جویای کار و افراد شاغل هستند.
این آموزشگاه منتخب سه دوره استانی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نام بیماری سخت ترانه علیدوستی اعلام شد | اعلام آخرین وضعیت روند درمان بازیگر سرشناس