چک لیست سفر نوزاد، چه چیزهایی است؟


چک لیست سفر نوزاد، چه چیزهایی است؟

دومین مطلب از بسته سفر با نوزاد به شما می گوید که داخل چمدان نوزادتان باید چه وسایلی را بگنجانید تا در طول مسافرت دچار دردسر نشوید.

نی نی بان: دومین مطلب از بسته سفر با نوزاد به شما می گوید که داخل چمدان نوزادتان باید چه وسایلی را بگنجانید تا در طول مسافرت دچار دردسر نشوید.

چک لیست سفر نوزاد، چه چیزهایی است؟

1. پوشک: همیشه داخل چمدان تان را تا آنجا که ممکن است پر از پوشک کنید، حتی اگر با خودتان فکر می کنید که این همه پوشک به کارتان نمی آید، باز هم بهتر است که چند تا اضافه داخل چمدان داشته باشید چون نمی دانید که در طول سفر چقدر معطل می شوید یا پروازتان چقدر به تأخیر خواهد افتاد.

2. دستمال مرطوب: دستمال های مرطوب چند منظوره نه تنها برای تمیز کردن ناحیه تناسلی نوزاد به کارتان می آید، بلکه حتی می توانید به کمک آنها، دست، صورت و گردن نوزاد را تمیز کرده. همچنین دستمال های مرطوب برای پاک کردن لکه‌هایی که ممکن است بعد از غذا خوردن یا آروغ زدن روی لباس بی افتد نیز مناسب هستند.

3. کیسه پلاستیکی: کیسه های پلاستیکی بدون منفذ برای خلاصی از شر پوشک های کثیف مفید بوده و حتی می توانید لباس های خیس و کثیف نوزاد را هم تا رسیدن به مقصد توی این کیسه ها بیندازید. بهتر است کیسه هایتان از نوع در زیپ دار باشند تا نخواهید درشان را گره بزنید.

4. ضدعفونی کننده دست: شاید در طول سفر شرایطی پیش بیاید که مجبور به تعویض پوشک نوزادتان شوید اما آب کافی برای شستن دست هایتان قبل و بعد از کار در اختیار نداشته باشید. بنابراین بهتر است که یک بسته از این دستمال ها را به خصوص نوعی از آن که در قوطی های استوانه ای شکل ایستاده عرضه می شود، دم دستتان داشته باشید.

5. پد تعویض نوزاد: شما که نمی توانید صندلی تعویض پوشکی که در منزل دارید را با خودتان به سفر ببرید، از طرف دیگر در طول سفر ممکن است جای تمیزی برای عوض کردن پوشک نوزاد پیدا نشود. در این شرایط یک پد تعویض حسابی به کمکتان خواهد آمد چون با خیال راحت می توانید آن را پهن کرده و با اطمینان از تمیزی اش، نوزادتان را روی آن بگذارید.

6. کرم سوختگی پای بچه: شما که نمی خواهید یک سوختگی کوچک در پای نوزاد سفرتان را خراب کند؟ پس یادتان نرود که یک تیوپ کوچک کرم سوختگی پا داخل چمدان تان بگذارید. البته بهتر است آن را توی یک کیسه پلاستیکی گذاشته و بعد در چمدان قرار دهید تا مبادا کرم به بیرون نشت کرده و وسایل داخل چمدان را آلوده کند.

7. مواد غذایی مناسب: مواد غذایی و نوشیدنی هایی که نوزادتان لازم دارد را در شیشه های کوچک توی یک کیف دستی ساده قرار دهید تا همیشه دم دستتان باشد. اگر به بچه شیر می دهید یک اسنک کوچک و یک بطری آب هم توی کیفتان بگذارید چون نمی دانید که سفر ممکن است با چه تأخیرهایی همراه باشد و شاید شما برای دادن شیر به نوزاد خود به کالری اضافه احتیاج پیدا کنید.

8. پیش بند یک بار مصرف: خودتان را برای شستن پنج، شش پیش بند کثیف در طول روز به دردسر نیندازید و از انواع یکبار مصرف آن استفاده کنید.

9. دستمال آروغ گیر: شاید در خانه که هستید این دستمال ها خیلی به کارتان نیاید ولی در طول سفر که شست و شوی لباس ها کمی سخت تر است. بهتر است موقع گرفتن آروغ بچه دستمالی همراه تان باشد تا فاتحه لباستان خوانده نشود.

10. بطری یا یک قمقمه آب سه فنجانه: این فنجان ها برای دادن آب، شیر، آب میوه و... در طول سفر به نوزاد به کارتان می آید و چون سه فنجان توی هم می روند، خیلی هم فضای داخل چمدان یا ساک شما را اشغال نمی کنند.

11. بالش صندلی ماشین: بالش مخصوص ماشین در طول سفرهای جاده ای محافظ خوبی برای سر کودک دلبند شماست.

12. کرم ضد آفتاب مخصوص نوزاد: اگر نمی خواهید در طول سفر آفتاب سوختگی پوست نوزاد گرفتارتان کند، حتما یک کرم ضد آفتاب مخصوص اطفال توی چمدان داشته باشید و مطابق دستور مصرف روی قوطی هر چند ساعت یکبار کمی از کرم را روی صورت، گردن و دست های نوزاد بمالید. اگر قرار است به نقطه ای آفتابی سفر کنید، کلاه نوزادی با لبه بزرگ فراموش نشود.

13. ژاکت: حتی اگر قرار است در تابستان به سفر بروید یک ژاکت سبک برای نوزادتان به همراه داشته باشید و در طول شب که دمای هوا معمولا پایین تر است، ژاکت را تنش کنید.

14. پتوی نوزادی: پتو یک وسیله کاملا کاربردی در سفر است. هم می توانید آن را روی نوزاد بیندازید و هم می توانید پتو را زیر نوزاد انداخته و به عنوان پد تعویض پوشک از آن استفاده کنید.

15. لباس اضافی: نوزادان معمولا در طول روز به دو دست لباس احتیاج پیدا می کنند پس لازم نیست بیشتر از این مقدار لباس با خودتان بردارید اما کمتر از این هم شما را دچار مشکل کمبود لباس تمیز خواهد کرد.

16. لباس خواب: نوزاد در هر روز به یک دست لباس برای خواب احتیاج دارد. پس به تعداد روزهای سفرتان یک لباس خواب همراه دو عدد لباس خواب اضافه همراه داشته باشید.

17. لوازم بهداشتی کودک: لوازم بهداشتی مانند شامپو، صابون، مسواک، ناخن گیر و شانه هم جزو لوازم ضروری برای سفر با نوزاد است.

18. جا صابونی ضد نشت: اگر قرار است نوزادتان را فقط با یک نوع صابون خاص بشویید یا برای شست و شوی لباس هایش از یک نوع صابون مخصوص استفاده می کنید، حتما جا صابونی ضد نشت هم همراه داشته باشید تا ساکتان آلوده نشود.

19. اسباب بازی های حمام: در طول سفر قطعا شرایطی پیش می آید که باید نوزادتان را حمام کنید. برای این جور وقت ها بهتر است یکی دو تکه اسباب بازی مخصوص حمام به همراه داشته باشید.

20. دارو: برای بردن داروهای لازم برای نوزاد حتما با پزشک او مشورت کنید. داروی ضد تب، ضد درد (اگر نوزاد در حال دندان درآوردن است)، کرم سوختگی و... جزو داروهای لازم برای هر سفری است که با نوزاد می روید. در ضمن دماسنج نیز باید همراهتان باشد تا بتوانید حرارت بدن نوزاد را چک کنید.

21. کارت واکسیناسیون کودک: شاید در طول سفر شرایط اورژانسی پیش بیاید که لازم باشد پزشک کارت واکسن نوزاد را ببیند و شرایط ایمنی او را در برابر بیماری ها تخمین بزند.

اگر می خواهید درباره سفر با نوزادان بیشتر بدانید، ادامه مطالب این بسته را در این صفحه ببینید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت مادر و نوزاد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط