کواکبیان: نمره مجلس دهم 12 است


کواکبیان:  نمره مجلس دهم 12 است

 کرج - ایرنا - نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به عملکرد مجلس دهم نمره بیش از 12 نمی دهد،گفت : البته مجلس این دوره خیلی بهتر از مجلس نهم است.

مصطفی کواکبیان شامگاه سه شنبه در جمع دانشجویان پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران مستقر درکرج اظهار داشت: مجلس دهم یک مجلس حزبی نیست، سه فراکسیون در مجلس بودند که هیچ کدام اکثریت نداشت. اصلاح طلب ها ۱۲۰ نفر، اصولگراها ۷۰ نفر ، ۶۰ نفر مستقل ها بودند و ۲۰ نفر دیگر هم تاکنون نفهمیدیم چه کاره هستند.

به عقیده وی، مجلس دهم مجلسی بود که مشخص نبود اکثریت با چه کسی است و بیشترین نقش را هم مستقل ها ایفا می کردند، آنان سمت هر فراکسیون که می رفتند اکثریت با آن بود و به طور عمده همه به سمت اصولگراها می رفتند.

وی با اشاره به روش انتخابات مجالس دنیا به صورت حزبی گفت: ما جناح و فراکسیون داریم اما حزب نداریم. در مجالس دنیا احزاب پاسخگو هستند اما دراینجا کسی پاسخگو نیست. طرف در حوزه انتخابیه به شدت راهنمای چپ می زند و وقتی وارد مجلس می شود ۱۸۰ درجه به راست می پیچد و یا برعکس و نمی توان در حقیقت گفت که این مجلس متعلق به یک جناح خاص است.

کواکبیان گفت: خط قرمزهایی که مجالس قبلی داشت در مجلس دهم زیادتر شده بود. برای این که شورای نگهبان مصوبات مجلس را نپذیرفت.

وی افزود: ۲ خط قرمز از اول انقلاب داشتیم که شورای نگهبان می گفت مصوبه نباید خلاف قانون اساسی و یا شرعی باشد اما در اینجا گفتند مصوبات شما نباید مخالف قوانین شورای عالی انقلاب فرهنگی ، شورای عالی فضای مجازی، تشخیص مصلحت نظام دررابطه با سیاست های کلی نظام و شورای هماهنگی اقتصادی سران سه قوه باشد.

افزایش بهای بنزین به طور کامل قانونی بود

کواکبیان در ارتباط با افزایش بهای بنزین گفت: این کار به طور کامل قانونی بود، چرا که براساس اصل ۱۷۶ قانون اساسی، اگر شورای عالی امنیت ملی موضوعی را تصویب کند و به تایید رهبری هم برسد برای همه لازم الاجراست.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در قانون اساسی چیزی به عنوان شورای هماهنگی اقتصادی سران سه قوه، شورای عالی فضای مجازی و این که هیات نظارت براجرای سیاست های کلی در مجمع تشخیص شکل بگیرد که برای ما مجلس دوم شود، نداریم.
وی در خصوص موضوع استیضاح بودن وزرای ورزش و جوانان، نفت و کشور گفت: گاهی برخی بحث ها می شود که آقای لاریجانی دخالت هایی می کند و برخی شایعات هم مطرح می شود که جلوی استیضاح ها را می گیرد.

کواکبیان گفت: اگراز وزیری سووال شد و رای نیاورد برای او یک کارت زرد محسوب می شود و اگر سه بار اتفاق افتاد وارد استیضاح می شود.

این نماینده مجلس درخصوص حضور خود در انتخابات مجلسیازدهم بیان داشت : معتقدم وظیفه شرعی من اقتضا می کند که در راس امور بودن مجلس را احیا کنم و راه احیای آن این است که صحنه را خالی نکنم و این که برویم گوشه انزوا بطلبیم نظر شماست.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی همچنین درباره طرح نظارت بر آرای نمایندگان گفت: برای شفافیت باید به سمت انتخابات حزبی برویم.

کواکبیان درباره وام پنج میلیارد دلاری درخواستی ایران از روسیه هم اظهارداشت: طبق قانون برنامه و بودجه وحتی در بودجه سال جدید مطرح شده که در نهایت مجلس تصویب می کند که این وام را بگیریم اما هیچ وامی جز با تصویب مجلس از خارج دریافت نمی شود. این هم درخواست دولت در بودجه است. مصارف هر وام هم در سازمان برنامه و بودجه باید مشخص شود.

این نماینده مجلس در خصوص استیضاح وزیر کشور گفت : اگر احساس مسوولیت نمی کردم نامه استیضاح وزیر کشور را امضا نمی کردم که فردا برای انتخابات با او سر و کار دارم.

اهل استعفا نیستیم

کواکبیان گفت: ما اهل استعفا نیستیم چرا که مردم تعیین کننده هستند و همه چیز دست آنهاست و اگر منزوی شد بهتر که نمی شود که وضع بدتر می شود.

کواکبیان تاکید کرد: ما مخالف گران شدن بنزین بودیم هنوز هم مخالف هستیم. از قطعی اینترنت و گران شدن بنزین نالیدیم و اینها را در روز ۲۶ آبان ماه همان روز که نامه رهبری آمد گفتم.

این نماینده مجلس گفت: سران قوا در خصوص نرخ بنزین تصمیم گرفتند و بعد رهبری حمایت کردند و ما هم بر اساس اصل قانون اساسی باید گوش می دادیم. اما این که بعدا با اینها بنشینیم نیامدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه احزاب و تشکلها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا