ترامپ خواستار همکاری روسیه در منع دستیابی ایران به سلاح اتمی شد


ترامپ خواستار همکاری روسیه در منع دستیابی ایران به سلاح اتمی شد

نیویورک- ایرنا- کاخ سفید با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد رییس جمهوری آمریکا در دیدار وزیر خارجه روسیه خواستار همکاری مسکو در جلوگیری دستیابی ایران به سلاح اتمی شد.

در بیانیه کاخ سفید که عصر سه شنبه پس از دیدار سرگئی لاوروف با دونالد ترامپ در واشنگتن، منتشر شد، آمده است مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا و همتای روسی خود درباره تبادل نظرهای انجام شده با موضوع روابط دوجانبه، گزارشی ارائه کردند.
این بیانیه می افزاید: رئیس جمهوری ترامپ نسبت به هرگونه دخالت روسیه در انتخابات آمریکا هشدار داد و از این کشور خواست تا درگیری با اوکراین را حل کند.
بیانیه کاخ سفید ادامه می دهد ترامپ همچنین حمایت خود را از کنترل تسلیحاتی جهانی که نه تنها شامل روسیه بلکه شامل چین هم باشد، مورد تاکید قرار داد.
این بیانیه با اشاره به اینکه ترامپ از تداوم تعامل با روسیه برای توجه کردن به نگرانی‌های فی مابین همچون برداشتن گام مثبت برای احترام به زندانیان دو طرف استقبال کرد.
کاخ سفید اضافه می کند ترامپ از روسیه درخواست کرد تا از تلاش‌های آمریکا برای جلوگیری ایران از دستیابی به سلاح اتمی و همچنین عاری سازی کره شمالی از فعالیت‌های اتمی حمایت کند.
در این بیانیه با اشاره به اینکه ترامپ و لاوروف درباره چین هم تبادل نظر کردند، اظهار شده است: رئیس جمهوری ترامپ بر تجارت منصفانه و متقابل با چین تاکید کرد.
بیانیه کاخ سفید خاطرنشان می کند ترامپ تاکید کرده است بهبود روابط آمریکا و روسیه، سطح تجارت بین دو کشور را افزایش می دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاست خارجی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی