اخبار هواشناسی کشور| آخر هفته منتظر بارش‌های بیشتر باشید


اخبار هواشناسی کشور| آخر هفته منتظر بارش‌های بیشتر باشید

جنوب و جنوب شرقی همچنان آسمانی بارانی را تجربه می‌کنند و رعد و برق و رگبار و وزش باد لحظه‌ای احتمالا سیلاب‌های قدرتمندی در مسیل‌ها به دنبال دارد که در مناطق ساحلی ارتفاع امواج بعضا به بیش از یک متر می‌رسد.

اخبار هواشناسی کشور| آخر هفته منتظر بارش‌های بیشتر باشید

کارشناسان سازمان هواشناسی با توجه به اطلاعات ماهواره‌ای از ایران پیش بینی کرده‌اند بارندگی‌ها امروز نیز در جنوب و جنوب شرقی کشور ادامه می‌یابد و از اواخر روز رفته رفته ورود سامانه جدید بارشی از شمال غربی عاملی است که آخرهفته‌ای بارانی در این مناطق دور از انتظار نباشد.

گرمترین و سردترین نقطه ایران:

با توجه به اطلاعات ایستگاه‌های هواشناسی امروز چهارشنبه بیستم آذرماه ۹۸ گمترین نقطه ایران شهرستان بندرعباس با ۲۵ درجه بالای صفر و سردترین نقطه هم شهرستان همدان با منفی ۵ درجه زیر صفر است.

وضعیت جوی استان‌ها:

با درنظر گرفتن اطلاعات موجود ماهواره‌ای از شرایط جوی استان‌های مختلف کشور به این گونه است:

اصفهان، فارس، قزوین، همدان، کردستان گلستان، بوشهر، مازندران، سمنان ، خراسان جنوبی، تهران، زنجان، لرستان، گیلان، مرکزی؛ قسمتی ابری همراه با بارش‌های پراکنده و وزش باد – اردبیل، آذربایجان غربی صاف تا قسمتی ابری همراه با مه صبحگاهی – خوزستان، قم، البرز، کرمان، آذربایجان شرقی، بارش خفیف و مه صبحگاهی – ایلام ابری که از اواخر روز حجم ابرها کاسته می‌شود - خراسان شمالی ؛ خراسان رضوی صاف تا قسمتی ابری در بعضی ساعات وزش باد شدید – سیستان و بلوچستان، هرمزگان، ابری همراه با رگبار و رعد و برق که از اواخر روز از شدت بارش‌ها کاسته می‌شود – کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، نیمه ابری در برخی ساعات بخصوص در ارتفاعات بارش برف و مه آلود –

آب و هوای پایتخت:

تهران فردا چهارشنبه ۹۸/۰۹/۲۰ آسمانی نیمه ابری با غبار صبحگاهی دارد که وزش باد ملایم احتمالا باعث کاهش آلاینده‌های جوی و رفته رفته در ساعات پایانی روز در ارتفاعات بارش‌های پراکنده تجربه می‌شود. فردا دماسنج دمای هوای پایتخت را در گرمترین ساعت ۸ درجه سانتی گراد و در خنک‌ترین ساعت یک درجه سانتی گراد نشان می‌دهد.
اخبار هواشناسی کشور| آخر هفته منتظر بارش‌های بیشتر باشید

وضعیت راه ها:

با توجه اطلاعات منتشر شده از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای علی‌رغم بارش‌های چند روز اخیر بخصوص در نوار غربی کشور هیچ یک از راه‌های مواصلاتی اصلی کشور مسدود نیست و تردد در تمامی مسیرها به صورت عادی ادامه دارد، اما کارشناسان این سازمان به رانندگان توصیه می‌کنند در محورهای کوهستانی علاوه بر همراه داشتن تجهیزات زمستانی رعایت اصول ایمنی را مدنظر داشته باشند و از سلامت خودروی خود اطمینان کامل داشته باشند. این درحالی است که که به رانندگان و مسافران بخصوص در مسیرهای جنوب و جنوب شرقی کشور توصیه شده است از توقف در کنار رودخانه‌ها و مسیل‌ها جدا خودداری کنند.

• محور ـ هراز : آسمان کل مسیر صاف تا قسمتی ابری گزارش شده که در ارتفاعات احتمال بارش پراکنده وجود دارد.

• محور فیروزکوه: آسمان مسیر تا پل ورسک صاف و بدون پدیده خاص گزارش شده اما از شهرستان سوادکوه به بعد حجم ابرها افزایش یافته و احتمال بارندگی وجود دارد.

•محور کرج - چالوس: آسمان مسیر تا مرزن‌آباد صاف گزارش شده اما از این منطقه به بعد افزایش ابر و بارندگی از اواسط روز آغاز می‌شود.

•محور تهران ـ قزوین: آسمان کل مسیر صاف و بدون پدیده خاص جوی گزارش شده اما وزش باد از غرب به شرق کاملا محسوس است.

•محور قزوین ـ رشت: آسمان مسیر تا سنگر صاف و بدون ابر گزارش شده اما از این منطقه به بعد بارندگی آغاز می‌شود که به دلیل حجم بارش جاده لغزنده است.

• محور قزوین- زنجان – تبریز: آسمان کل مسیر صاف تا قسمتی ابری گزارش شده که وزش باد از غرب به شرق پدیده غالب آن است.

• محور سمنان ـ دامغان: آسمان کل مسیر صاف و بدون پدیده خاص جوی گزارش شده است.

• محور بجنورد ـ اسفراین: آسمان کل مسیر صاف تا قسمتی ابری گزارش شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جشنواره طنز «دادخند» در یزد 2 ساله شد