پوشش شبکه فاضلاب شهری زنجان در زنجان به 60 درصد رسید


پوشش شبکه فاضلاب شهری زنجان در زنجان به  60 درصد رسید

زنجان - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: طی سال 97 جمعیت برخوردار از شبکه فاضلاب در زنجان فقط 28 درصد بود که با اقدامات انجام گرفته اکنون این رقم به 60 درصد رسیده است. و بر این مبنا حفاری‌های زیاد به این دلیل انجام گرفته است.

علیرضا جزء قاسمی شامگاه سه شنبه در جلسه ستاد هماهنگی مدیریت شهری استان افزود: طی سال گذشته و امسال، حدود ۳۵.۵ کیلومتر شبکه فاضلاب ایجاد شده است که ۲۳ کیلومتر آن مربوط به سال ۹۷ بوده و ۱۲ کیلومتر هم اقداماتی در قالب توسعه شبکه آب در شهر زنجان انجام شده است.

وی یادآورشد: شبکه فاضلاب زنجان دچار یک عقب‌ماندگی تاریخی شده بود که طی ۲ سال گذشته و برخلاف شرایط سخت اقتصادی، اقدام ویژه‌ای برای توسعه خطوط فاضلاب شهری آغاز شد.

جزءقاسمی یادآورشد: ۴۰ میلیارد تومان از محل فاینانس و ۱۲ میلیارد تومان از منابع داخلی آب و فاضلاب برای توسعه شبکه در نظر گرفته شده است از طرفی مطالبات مردم برای آسفالت حفاری‌ها، کیفیت انجام کار را تحت‌االشعاع قرار می‌دهد.

شهردار زنجان نیز در ارتباط با موضوع حفاری ها گفت: بسیاری از شهروندان زنجانی با مشاهده حفاری ها در سطح شهر تصور می کنند این کار توسط شهرداری انجام گرفته درحالی که این حفاری ها از سوی شرکت آب و فاضلاب شهری انجام شده است.

مسیح الله معصومی افزود: انجام ندادن تعهدات از سوی شرکت آب و فاضلاب در خصوص پر کردن حفاری ها و آسفالت آن مشکلاتی دارد و حتی شهرداری اعلام کرده در این ایام و با توجه به وقوع بارندگی ها و سرمای هوا امکان آسفالت ریزی وجود ندارد و حداقل کار روسازی با بتن است، تا شهروندان در هنگام تردد بامشکلات جدی مواجه نشوند.

رییس شورای اسلامی شهر زنجان نیز ادامه داد: حفاری‌های مختلف به خصوص برای اجرای طرح‌های فاضلاب در سطح شهر که تا مدت‌ها رها شده می‌ماند، مشکلاتی را برای شهروندان به خصوص در مواقع بارندگی ایجاد کرده است.

حمیدرضا حمیدی خاطرنشان کرد: یکی از دلایل طولانی شدن این حفاری‌ها و ایجاد مشکلات بیشتر، عدم انشعاب گیری شهروندان در زمان‌های اولیه حفاری است، که برای رعایت حال عموم بهتر است هرچه سریعتر نسبت به انشعاب گیری اقدام کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی