بیمه سلامت کردستان 300 میلیارد ریال مطالبه مراکز درمانی را پرداخت کرد


بیمه سلامت کردستان 300 میلیارد ریال مطالبه مراکز درمانی را پرداخت کرد

سنندج - ایرنا - مدیرکل بیمه سلامت کردستان گفت: این سازمان در راستای حمایت مالی از بیمه‌شدگان و ارائه خدمات درمانی، 300 میلیارد ریال مطالبه به مراکز طرف قرارداد خود در این استان پرداخت کرده است.

انور اسماعیلی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۲۵۱ میلیارد و ۱۰۲ میلیون ریال از این میزان مطالبه به دانشگاه علوم پزشکی کردستان و بیمارستان‌های زیر مجموعه و ۴۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال نیز به دیگر مراکز درمانی خصوصی طرف قرارداد از جمله داروخانه‌ها و مطب‌ پزشکان پرداخت شد.

وی افزود: این مطالبات در راستای اهداف عالی سازمانی بیمه سلامت که حمایت مالی از بیمه شدگان در زمینه درمان و کاهش پرداخت از جیب آنها است به مراکز درمانی طرف قرارداد پرداخت شده است.

مدیرکل بیمه سلامت کردستان اضافه کرد: در حال حاضر ۶۰۰ مرکز درمانی و بیمارستانی با بیمه سلامت استان قرارداد همکاری دارند که بیش از ۱۴۰ مورد آن داروخانه های سطح شهرها بوده و مابقی نیز مطب پزشکان، آزمایشگاه‌ها و مراکز رادیولوژی است.

وی یادآور شد: اکنون وضعیت بیمه سلامت در حوزه پرداخت بدهی‌ها با قبل از اجرای طرح تحول تفاوتی ندارد و کاملاً پرداخت‌ها به روز است و فقط مطالبه اندکی مربوط به سال ۹۷ باقی مانده که در آینده نزدیک پرداخت خواهد شد.

در استان کردستان بیش از یک میلیون و ۵۰هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت بوده که بیشترین تعداد شامل بیش از ۶۰۰ هزار نفر در روستاها ساکن هستند.
طرح تحول نظام سلامت اردیبهشت سال ۹۳ به منظور کاهش پرداخت هزینه های درمانی از جیب مردم، حضور پزشکان متخصص در بیمارستان‌های مشمول، ارتقای کیفیت خدمات درمانی و ویزیت در بیمارستان‌های مشمول، حفاظت مالی از بیماران صعب العلاج، خاص و نیازمند، ارتقای کیفیت هتلینگ بیمارستان‌های مشمول طرح و حمایت از ماندگاری پزشکان در مناطق محروم به مرحله اجرا درآمد.
نام نویسی برای بیمه سلامت ایرانیان نیز همزمان در سراسر کشور از اول اردیبهشت سال ۱۳۹۳ آغاز و توزیع دفترچه‌های درمانی نیز از سوم خرداد همان سال آغاز شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صبح بخیر دلبرانه با انواع متن های عاشقانه و خاص