« واحد تنهایی‌ام تویی »


« واحد تنهایی‌ام تویی »

خمین - ایرنا - کتاب « واحد تنهایی‌ام تویی » مجموعه سروده‌های شاعر اهل خمین « محمدرضا قربانی » است که در سال 1398 توسط انتشارات «پرپروک » در خمین به چاپ رسیده و با قیمت 200 هزار ریال در اختیار علاقمندان به شعر و ادب فارسی قرار گرفته است.

این کتاب در قطع رقعی، شمارگان یکهزار نسخه و در ۱۰۶ صفحه تنظیم شده و سراب دنیا، پاکی آلودگی، میهمان مزار، حلقه بازو، حجله رقیب، کابوس بیداری، کفر و ایمان، خطاکار، تناقض، کاش، دعای بی اثر، خواب غفلت، بی سامان، ترکیب عشق و هوس، گناه عشق، واحد تنهایی‌ام تویی، می‌رود، غم همیشه بیدار، گاه و ناگاه، خنجر عشق و عاشق کنعانی از عنوان‌های آن است.

« واحد تنهایی‌ام تویی »
شعرهای چاپ شده در مجموعه «واحد تنهایی‌ام تویی» غزل عاشقانه است و تضاد واژه‌ها در عنوان شعرها نظیر کابوس بیداری و پاکی آلودگی جذابیت بصری ایجاد کرده است.
بهره گیری از واژه‌هایی نظیر یار، محتسب، میخانه، دلبر، ماه و غم و وصف موی یار به شب سیاه شعرهای شاعرانی مانند حافظ را به خواننده یادآوری می کند و این بهره گیری هنرمندانه از هویت شعر کلاسیک ایرانی برای سرودن اشعار نو همچون تضاد عنوان‌های اشعار است.
در شعر « عاشق کنعانی » با استفاده از داستان حضرت یوسف، دوری از معشوق را بیان می‌کند و برخلاف دیگر اشعاری که با الهام از این داستان سروده شدند، معشوق با سینی و آب و قرآن توسط مادر بدرقه می شود.
جلد و برگ‌های کاهی کتاب، با خواننده خاطره بازی می‌کند.
خمین در جنوب استان مرکزی ۱۰۵ هزار نفر دارد.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !