خسارت ناشی از زلزله بهمئی بیشتر در حوزه شهری بوده است


خسارت ناشی از زلزله بهمئی بیشتر در حوزه شهری بوده است

یاسوج - ایرنا - فرماندار لیکک با اشاره به وقوع هفت زمین لرزه در این شهرستان گفت: خسارت ناشی از زلزله بیشتر ترک خوردگی منازل مسکونی در حوزه بخش مرکزی و در شهر لیکک بوده است.

حکمت اله سنایی روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: از ظهر دیروز سه شنبه هفت زمین لرزه که بزرگترین آن ۴.۶ درجه در مقیاس زمین(ریشتر) قدرت داشت شهر لیکک مرکز شهرستان بهمئی را لرزاند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون گزارشی از تخریب و تلفات جانی گزارش نشده بیان کرد: بیشترین خسارت مربوط به ترک خوردگی منازل مسکونی در حوزه شهر لیکک بوده است.

وی با اشاره به اینکه هنوز برآورد نهایی از میزان خسارت جمع آوری نشده افزود: نهادهای خدمات رسان در حال بررسی و ارائه گزارش نهایی هستند

سنایی تصریح کرد: برای ارائه خدمات رسانی بهتر امروز با حضور مدیرکل بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد جلسه مدیرت بحران نیز برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: همه نهادهای خدمات رسان از زمان وقوع زمین لرزه تاکنون در آماده باش بوده و در حال خدمات رسانی هستند.

بر اساس اعلام مرکز لرزه نگاری مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران دو زمین لرزه بالای ۴ ریشتری در ساعات حدود ۱۱ و ۵۱ دقیقه و همچنین ۱۲ و ۲ دقیقه و ۵۲ ثانیه روز سه شنبه در لیکک به وقوع پیوسته است.

در ساعت های ۱۱:۵۷ و ۱۲:۲ و ۱۲:۱۰ و ۱۲:۲۲ ، ۱۵:۱۵ و ۱۹:۱۱ ،روز سه شنبه ۶ مورد زمین لرزه دیگر در شهر لیکک به ثبت رسید.

زمین لرزه ۴.۶ ریشتری لیکک در عمق ۱۷ کیلومتری و در فاصله ۱۰ کیلومتری لیکک، ۲۴ کیلومتری جایزان در خوزستان و۳۳ کیلومتری لنده در کهگیلویه وبویر احمد به وقوع پیوست.

همچنین زمین لرزه ۴ ریشتری در عمق ۱۲ کیلومتری زمین رخ داده است.

محل وقوع زمین لرزه دوم لیکک در فاصله ۱۴ کیلومتری لیکک در کهگیلویه وبویر احمد،۲۷ کیلومتری جایزان در خوزستان و ۳۲ کیلومتری لنده در کهگیلویه وبویر احمد بوده است.

شهر لیکک مرکز شهرستان بهمئی به لحاظ موقعیت جغرافیایی به شهرستان بهبهان در استان خوزستان نزدیکتر است اما در نقشه استانی جزئی از استان کهگیلویه و بویراحمد به شمار می رود.

شهرستان ۴۰ هزار نفری بهمئی از شهرستان‌های گرمسیری استان کهگیلویه و بویراحمد در فاصله حدود ۳۰۰ کیلومتری یاسوج مرکز این استان قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اوکراین درباره وقوع جنگ جهانی سوم هشدار داد