دانش آموزان، افرادی پرسشگر و نقاد تربیت شوند


دانش آموزان، افرادی پرسشگر و نقاد تربیت شوند

یزد- ایرنا- استاندار یزد گفت: یکی از رسالت‌های مهم انجمن‌های اسلامی مدارس به عنوان یک تشکل این است، دانش آموزان را به عنوان افرادی پرسشگر و نقاد بر اساس اهداف و آرمان‌های انقلاب تربیت کند.

محمدعلی طالبی سه‌شنبه شب در همایش پیشکسوتان و فارغ‌التحصیلان اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان استان با عنوان « عهد وفا » در سالن شهید عباسپور شرکت برق منطقه ای یزد افزود: تربیت دانش آموزان در تراز انقلاب با روحیه پرسشگری و مطالبه‌گری بسیار ضروری است که باید بیش از گذشته به آن عنایت داشت.

وی ادامه داد: در ۴۰ سال گذشته توسط این تشکل شاهد جلب مشارکت دانش آموزان در تقویت سرمایه اجتماعی هستیم و باید این وضعیت مبارک و مورد نیاز با همکاری سایر بخش‌ها و تشکل در کشور و استان روز به روز تقویت شود.

استاندار یزد تاکید کرد: تربیت دانش آموزان مشارکت جو و فعال در راستای خدمت به کشور در بخش‌های مختلف رسالت خطیری است که تاکنون گام‌های خوبی توسط انجمن‌های اسلامی برداشته شده و باید برای تداوم آن اقدام لازم صورت گیرد.

طالبی تاکید کرد: برای توسعه استان قطعا اعضای انجمن اسلامی دانش‌آموزان می‌توانند با اندوخته‌های ۴۰ ساله بسیار نقش آفرین باشند و نظام و دولت از مشارکت این تشکل و سایر افراد علاقه‌مند و نسل جوان حمایت می‌کند.

وی گفت: استفاده از دانش و تجریه پیشکسوتان تعلیم و تربیت و فعالان انجمن های اسلامی دانش‌آموزان برای فعالیت در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی ضروری است و برنامه‌های این تشکل می‌تواند الگویی برای سایر نهادها باشد.

در این مراسم از تعدادی از مسوولان و دانش‌آموزان فعال اتحادیه در ۴۰ سال گذشته با لوح سپاس قدردانی به عمل آمد.

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان از جمله مجموعه های فرهنگی دانش آموزی است که پس از پیروزی انقلاب در سال ۱۳۵۷ به فرمان حضرت امام خمینی (ره) تشکیل شد.

۱۰ هزار دانش آموز یزدی در ۵۰۰ مدرسه استان زیرپوشش برنامه های اتحادیه انجمن های اسلامی مدارس فعالیت دارند.

استان یزد با یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ۲۶۸ هزار دانش آموز دارد که در بیش از ۲ هزار واحد آموزشی هم اکنون مشغول تحصیل هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا