تربیت نیروی ماهر در حوزه گردشگری از رویکردهای مهم فنی و حرفه‌ای است


تربیت نیروی ماهر در حوزه گردشگری از رویکردهای مهم فنی و حرفه‌ای است

کرمان - ایرنا - رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای گفت: تربیت نیروی مهار (ماهر)در حوزه گردشگری و آشنا به تمامی ظرفیت‌های این حوزه یکی مهم‌ترین رویکردهای سازمان فنی و حرفه‌ای می باشد که همسو با سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است.

علی اوسط هاشمی شامگاه سه‌شنه در حاشیه افتتاح مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای هتلداری و گردشگری جنوب شرق افزود: ایران خزانه دانایی و مخزنی از زیبایی قلم، سخن، ادب، شعر، فرهنگ، تاریخ معماری، آداب و سنن و فرهنگ‌های متکثر است که نشان از یک سرمایه ارزشمند و وزن یک ملت دارد.
وی با اشاره به اینکه شوکت بناهای تاریخی این مرز و بوم حاصل هنر و توانایی است تصریح کرد: هیچ گاه غبار بر روی این تاریخ نمی‌نشیند زیرا برآمده از فکر و اندیشه بالا در تنوع است و قیمت این میراث در هر مقطعی از زمان ارزش خود را دارد.
رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور با اشاره به اینکه کویر نعمتی است که قیمت آن را نمی‌دانیم در حالی که از ریز شن‌های کویر می‌توان خلق ثروت کرد و زمینه شناخت را ایجاد کرد گفت: خوشبختانه این درک درست در مجموعه همکاران ما نسبت به ارزش و اهمیت صنعت گردشگری شکل گرفته است.
اوسط هاشمی با اشاره به برخورداری ایران از منابع خدادای گفت: تربیت نیروی مهار در حوزه گردشگری و آشنا به تمامی ظرفیت‌های تاریخی، فرهنگی، معماری، هنری، اقلیمی و آداب و سنن مردمان و اقوام مختلف در یک جغرافیا یکی مهم‌ترین رویکردهای سازمان فنی و حرفه‌ای است که همسو با سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است.
وی با بیان اینکه صنعت گردشگری بهترین امکان توسعه ارتباط مردم با یکدیگر است گفت: کرمان یکی از مقصدهای ارزشمند برای ایرانیان و گردشگران خارجی است.
رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور بیان داشت: برای اینکه بتوانیم سطح استانداردهای خدمات خودمان را ارتقا دهیم و به یک نوعی خاطره‌ساز شویم که هر گردشگر یک سفیر ارزشمند برای ایران در کنار این رسانه‌های آلوده به افکار استکبار تبدیل شود و بهترین راه برای ختثی‌سازی افکار بودن با گردشگرانی است که از موضع تاریخی، فرهنگی و هنری به ایران می‌اندیشند .

وی ادامه داد: پس ما هم منطبق با نوع نگاه آن‌ها که ایران را مقصد خود قرار می‌دهند و یا ایرانیانی که کرمان را انتخاب می‌کنند باید بتوانیم به گونه‌ای بذرافشانی کنیم که زیبایی‌های حاصل از تمدن ایرانی در نگاهشان بنشیند.
اوسط هاشمی تصریح کرد: آموزش‌ و تربیت نیروهای انسانی در مسیر گردشگری می‌تواند بسیار کارساز باشد و به تربیت عواملی روی بیاورد که اقامت را برای هر تبعه خارجی با هر زبان و فرهنگ تسهیل کند.
وی افزود: دامنه شناخت گردشگران در این مسیر باید شناخت جهانی باشد و کسانی که اهل تاریخ هستند گردشگری را از این زاویه می‌بینند.
رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای با بیان اینکه باید به وسعت و پهناوری کشور این آموزش‌ها عمق پیدا کند گفت: در این حوزه همگرایی و همکاری خواهیم داشت زیرا صنعت گردشگری؛ صنعت ارزشمند فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی است.
اوسط هاشمی بیان داشت: این صنعت ماندگار و به هیچ‌گاه از بین نمی‌رود و به طور کامل بومی و ایرانی است.
رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور گفت: امید داریم با یک نگاه برگرفته از بزرگی ملت ایران این را برای همه جهانیان به شراکت بگذاریم تا همه جهانیان ایران را به گونه‌ای دیگر ببینند.
وی همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گفت: وی بزرگمردی اعتبارزا برای ایران بود و تربیونش همیشه امیدزا و یک چهره تابناک و پرتابش از کویر پرآفتاب و پرستاره بود.
مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای هتلداری و گردشگری جنوب شرق با حضور رییس سازمان فنی و حرفه‌ای و هیات همراه شامل ۷۰ حرفه آموزشی و با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیون تومان آورده بخش خصوصی و ۵۰۰ میلیون تومان آورده دولت افتتاح شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...