مصرف بنزین در قزوین 15 درصد کاهش یافت


مصرف بنزین در قزوین 15 درصد کاهش یافت

قزوین – ایرنا – مصرف بنزین در قزوین به دنبال اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت و اعمال سهیمیه بندی آن 15 درصد کاهش یافت.

رییس تامین و توزیع شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی استان قزوین روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:با اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت در کشور، مصرف روزانه بنزین کشور از میانگین روزانه نزدیک به ۹۹ میلیون لیتر به حدود ۷۷ میلیون لیتر در روز رسیده است که این رقم حاکی از صرفه‌جویی ۲۲ میلیون لیتری در مصرف روزانه بنزین کشور است.

سید علی اصغر فاطمی با اشاره به اقدامات شرکت ملی پخش فراوردهای نفتی برای مقابله با قاچاق سوخت، افزود:در هشت ماهه سال جاری پنج جلسه اصلی و پنج جلسه پیشگیری از قاچاق سوخت این شرکت با حضور ۲۰ دستگاه مرتبط تشکیل شده است که ۴۶ مصوبه داشته و ۹۰ درصد آنها اجرایی شده اند.

وی اضافه کرد:همچنین در این مدت یک هزار و ۳۵ بازدید از مصرف کنندگان عمده فراورده‌های شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی صورت گرفت که حدود ۴.۵ میلیون لیتر نفت گاز و ۸۸ هزار لیتر نفت کوره از شرکت‌ها و مصرف کنندگان عمده شناسایی و صرفه جویی شد.

این مسئول گفت: تعداد فراورده‌های مکشوفه در این مدت بالغ بر ۹۲ هزار لیتر بوده که نسبت به هشت ماهه سال قبل ۷۴ درصد کاهش یافته است.

وی با گلایه از کندی کار عملیات گازرسانی به پارک صنعتی لیا اضافه کرد: در هشت ماهه سال جاری پنج میلیون لیتر نفت گاز و حدود ۲ میلیون نفت کوره به واحدهای تولیدی مستقر در این پارک تحویل داده شده است که اگر گازرسانی به موقع به این پارک انجام شود، صرفه جویی مطلوبی در این دو بخش خواهیم داشت.

فاطمی با اشاره به معرفی خودروهای قاچاق سوخت از سوی نیروهای انتظامی، اضافه کرد:متاسفانه چون مجازات‌های جرایم قاچاق سوخت مدیریت شده و سنگین نیست از بازدارندگی لازم برخوردار نبوده است و همین موضوع باعث شده که همان فرد با همان خودرو مجددا به قاچاق سوخت اقدام کند.

وی درخصوص خودروهای فرسوده و نظارت بر کارت سوخت آنها گفت: اگر آمار این خودروها به موقع و به روز در خدمت شرکت ملی پخش قرار گیرد می‌توان نظارت بهتری برای مسدود کردن این کارت سوخت‌ها داشت.

۵۹ جایگاه دو منظوره و تک منظوره سی ان جی و ۸۵ جایگاه بنزین در استان فعال است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اظهارات جدید رئیس موساد درباره توافق با حماس برای مبادله اسرا