«اسوه»؛ فصل رقابت بسیجیان مسجدی در 50 هزار نقطه کشور/ معرفی 64 پایگاه برتر همزمان با دهه فجر


«اسوه»؛ فصل رقابت بسیجیان مسجدی در 50 هزار نقطه کشور/ معرفی 64 پایگاه برتر همزمان با دهه فجر

حجت‌الاسلام رضایی با بیان‌‌اینکه جشنواره «اسوه» در پایگاه‌های بسیج در 50 هزار نقطه کشور برگزار می‌شود، گفت: 64 پایگاه برتر در ‌آئین اختتامیه همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی معرفی و تقدیر می‌شوند.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، نشست خبری جشنواره «اسوه و انتخاب و معرفی پایگاه های برتر بسیج کشور» با حضور اصحاب رسانه صبح امروز (یکشنبه، 17 آذر ماه) در خبرگزاری فارس برگزار شد.

در این نشست، حجت الاسلام «احسان رضایی» با اشاره به برگزاری جشنواره «اسوه»، اظهار کرد: این جشنواره در سال های بسیار قبل در بسیج برگزار می شد و بر اساس آن سالیانه پایگاه های بسیج برتر مساجد و محلات در سطح شهرستانی، استانی و ملی با یکدیگر رقابت می کردند و در اختتامیه آن پایگاه مقاومت بسیج برتر مورد تقدیر قرار می گرفت و موفقیت هایشان را در قالب نمایشگاهی به معرض دید عموم می گذاشتند.

رییس سازمان بسیج مساجد و محلات افزود: به دلایل مختلف برگزاری این جشنواره چندین سال متوقف شد و جای خالی آن محسوس بود؛ به همین جهت امسال تصمیم گرفتیم که دور جدید برگزاری این جشنواره را در این سازمان و در آذر ماه کلید بزنیم و همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی با برگزاری مرحله ملی این جشنواره، 64 پایگاه مقاومت بسیج برتر مورد تقدیر قرار گیرند.

حجت الاسلام رضایی با اشاره به اهداف برگزاری جشنواره اسوه، گفت: ایجاد رقابت، شور و تکاپو در میان پایگاه های بسیج و همچنین شناسایی پایگاه های بسیج نمونه و موفق و معرفی آنها به سایرین برای الگوبرداری از اهداف برگزاری این جشنواره است.

وی با اشاره به اینکه بر اساس جشنواره اسوه قرار است پایگاه های بسیج در 50 هزار نقطه کشور به رقابت بپردازند، تصریح کرد: از پایگاه های بسیج روستاها و مناطق محروم تا استان ها و شهر تهران در این جشنواره با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

رییس سازمان بسیج مساجد و محلات ادامه داد: بعد از رقابت در این جشنواره پایگاه های بسیج مورد ارزیابی و سنجش قرار می گیرند و نمونه های موفق در 32 استان کشور سنجیده می شوند و در نهایت در مرحله کشوری پایگاه های بسیج 32 استان کشور از هر استان یک پایگاه بسیج خواهران و یک پایگاه بسیج برادران و در مجموع 64 پایگاه بسیج اقدام به برپایی نمایشگاه خواهند کرد؛ سپس این پایگاه های بسیج توسط معاونان هر بخش سازمان بسیج که در آن یک داور دارند، مورد ارزیابی قرار می گیرند و نهایتا برترین ها در این جشنواره معرفی می شوند.

حجت الاسلام رضایی با بیان اینکه فعالیت های پایگاه های مقاومت بسیج در 9 عرصه و 38 نقش آفرینی مورد ارزیابی و سنجش قرار می گیرند، تاکید کرد: به عنوان مثال در عرصه تعلیم و تربیت پایگاه های بسیجی که در فعالیت هایی همچون ایجاد مهد قرآنی و حلقه های تربیتی فعال بوده اند، با یکدیگر رقابت خواهند کرد و در جشنواره برترین ها معرفی می شوند.

وی افزود: همچنین در محور فعالیت های جهادی پایگاه های بسیجی که در حوزه صندوق خیریه، صندوق های قرض الحسنه و خدمت رسانی فعال هستند، مورد سنجش قرار می گیرند.

حجت الاسلام رضایی امنیت ملی و فعالیت های اجتماعی را از دیگر عرصه هایی نام برد که بر اساس آن پایگاه های بسیج برتر معرفی می شوند و خاطرنشان کرد: از نقاط قوت این جشنواره این است که خواهران در گروه خود با یکدیگر رقابت می کنند و برادران در گروه خود به رقابت می پردازند؛ ضمن اینکه پایگاه های مقاومت بسیجی که به مرحله ملی جشنواره راه یافته اند، در شهر خودشان هم مورد تقدیر قرار می گیرند.

رییس سازمان بسیج مساجد و محلات در رابطه با جوایز در نظر گرفته برای برگزیدگان این جشنواره اعلام کرد: جوایزی که برای برترین های این جشنواره در نظر گرفته شده است، در مرحله اول به خود پایگاه مقاومت بسیج اهدا می شود تا جوایز اهدایی کمکی برای آنها در برگزاری و برنامه ریزی برنامه هایشان باشد و در رده های بعد فرمانده پایگاه، امام جماعت و دیگر دست اندرکاران پایگاه مقاومت بسیج مورد تقدیر قرار می گیرند.

وی ادامه داد: در نظر داریم برای پایگاه های مقاومت بسیج نمونه تسهیلاتی در نظر بگیریم و در طول سال آنها را مورد پشتیبانی قرار دهیم.

بنا بر این گزارش، در این نشست خبری، «آرین غلامی»، شطرنج بازی که در مقابل رژیم صهیونیستی حاضر به رقابت نشد طی سخنان کوتاهی در مورد اینکه چرا حاضر به رقابت با رژیم صهیونیستی نشد، گفت: در آن لحظه تصمیم گرفتم بسیجی وار عمل کنم و با روحیه بسیجی حاضر به رقابت با برگزیده رژیم صهیونیستی در مسابقات بین المللی شطرنج نشدم.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره اسوه گفت: برگزاری این جشنواره زمینه ساز تقویت روحیه بسیجی در میان جوانان بسیجی می شود.

پایان پیام/40

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید