آموزش شیوه مواجهه با حوادث به مسجدی‌ها


آموزش شیوه مواجهه با حوادث به مسجدی‌ها

سند تعاون و همکاری مرکز رسیدگی به امور مساجد و جمعیت هلال‌احمر استان تهران با محوریت همکاری و تعامل در برنامه‌ریزی و ارائه خدمات فرهنگی، اجتماعی، آموزشی و امدادی توسط مدیران دو مجموعه به امضاء رسید.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد: سند تعاون و همکاری مرکز رسیدگی به امور مساجد و جمعیت هلال احمر استان تهران توسط مدیران دو مجموعه به امضاء رسید.

در ابتدای این جلسه که در دفتر جمعیت هلال احمر استان تهران برگزار شد، «شاهین فتحی» ضمن ابراز خرسندی از این سند تعاون و همکاری بیان کرد: هلال احمر یک جمعیت و تشکل مردمی است و امروزه یکی از مهمترین خاستگاه‌های تشکل‌های مردمی در کشور عزیزمان، مساجد هستند و اتفاقاً بسیاری از داوطلبان جهادی این جمعیت از اهالی مساجد هستند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تهران افزود: بعد از سازمان اوقاف و امور خیریه، می‌توانم بگویم جمعیت هلال احمر دومین مرکز مهمی است که مردم موقوفات خود را به آن وقف و هدیه می‌کنند و این پتانسیل عظیم و مهم نیازمند مدیریت مردمی است.

فتحی افزود: بزرگترین سرمایه ما اعتماد مردم است به گونه‌ای که در سیل اخیر نزدیک ۴۰۰ میلیارد تومان هدایای نقدی و غیرنقدی از سوی مردم به این جمعیت اهدا شد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تهران با بیان اینکه همکاری و تفاهم این جمعیت با مرکز رسیدگی به امور مساجد سرمایه ارزشی و مردمی این جمعیت را چند برابر خواهد کرد و ما را در رسیدن به اهداف الهی این جمعیت موفق می‌کند، تصریح کرد: شعار امروز این جمعیت «جامعه آماده است» که برای تحقق آن به همیاری و کمک امور مساجد نیازمندیم تا با بهره‌گیری از ظرفیت بالای مساجد در امر آموزش و افزایش سطح توان مردم برای مقابله با حوادث، جامعه را برای مواجهه با حوادث و بلایا آماده‌تر کنیم، چرا که مسجد محل بصیرت‌افزایی مردم است و در همه حوادث ملجا و پناهگاهی امن و خوب برای مردم بوده است.

در ادامه حجت‌الاسلام‌« نوری‌زاده» اظهار کرد: مسجد از ابتکارات اسلام عزیز است و قرارگاه امن و پناهگاه همیشگی مردم در همه دوران‌ها و در مواجهه با همه حوادث بوده است که در آن علاوه بر تدبیر حکومتی و نظامی، کمک به فقرا، آموزش، سرپرستی ایتام و همه امور جامعه جاری بوده است و در یک کلام مساجد مهمترین درگاه کمک‌های اجتماعی و خدمات فرهنگی، مادی و معنوی بوده و است.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد با بیان اینکه هدف بنده و همکارانم از همان روز ورود به سنگر خدمت مجاهدانه به مرکز رسیدگی به امور مساجد این بوده است که کارکردهای اجتماعی مسجد را بیشتر و بیشتر عملیاتی و محقَق کنیم، گفت: در تمام امور مردم بنا داریم با محوریت مسجد، همگام و هم‌نفس مردم عزیز کشورمان باشیم. سند تعاون و همکاری مذکور، مسیری بسیار خوب برای هم‌افزایی با جمعیت هلال احمر در مسیر خدمت رسانی اجتماعی بیشتر به مردم است و امیدواریم با استفاده از ظرفیت مساجد و ائمه جماعات بتوانیم در مسیر این سند تعاون در حوزه‌های آموزشی، افزایش بصیرت و آگاهی‌های مردمی به منظور ایجاد آمادگی بیشتر جامعه برای مواجهه با حوادث، گامی موثر برداریم.

این سند تعاون در ۶ ماده با محوریت همکاری و تعامل در برنامه ریزی و ارائه خدمات فرهنگی، اجتماعی، آموزشی و امدادی به امضای رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد و مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران رسید.

پایان پیام/40

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟