مسجد منشا همه­‌ خیرات در جامعه است


مسجد منشا همه­‌ خیرات در جامعه است

حجت‌الاسلام نوری‌زاده و جمعی از مدیران مرکز رسیدگی به امور مساجد با آیت‌الله مکارم شیرازی (حفظه الله تعالی) دیدار و گفتگو کردند.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد، حجت الاسلام« نوری زاده» و جمعی از مدیران مرکز رسیدگی به امور مساجد با حضرت آیت الله مکارم شیرازی (حفظه الله تعالی) دیدار کرد.

در ابتدای این دیدار که روز پنجشنبه (14 آذر 98) در دفتر مرجع عالیقدر جهان تشیّع، حضرت آیت الله مکارم شیرازی، در شهر مقدس قم، صورت گرفت، حجت الاسلام نوری زاده رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت امام حسن عسکری(ع) گزارشی از عملکرد و دستاوردهای این مرکز در سال جاری ارائه کرد.

در ادامه این دیدار، آیت الله مکارم شیرازی ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت امام حسن عسکری(ع) و تقدیر و تشکر از حضور حجت الاسلام نوری زاده و مدیران مرکز رسیدگی به امور مساجد، فرمود: از گزارشی که ارائه کردیدکاملا مشخص است جنابعالی به مسئولیت خود در این مرکز مقدس اشراف و آگاهی خوبی دارید.

این مرجع عالیقدر در ادامه خاطر نشان کرد: برای اداره ی یک مجموعه، آگاهی از وظایف و اشراف بر مسئولیت­ها بسیار مهم و ارزشمند است که بحمدالله این مهم در جنابعالی وجود دارد.

وی تاکید کرد: در اسلام پایگاهی مهمتر و والاتر از مسجد وجود ندارد. به گونه ای که رسول خدا سلام الله علیه همه ی امور تشکیلاتی و حکومتی و حتی امور اجتماعی و بسیاری از مسائل را در مسجد اداره می کردند. از تدبیر در خصوص موضوعات حکومتی و نظامی گرفته تا حل و فصل مشکلات خانوادگی و تربیتی مسلمین, همه و همه در مسجد صورت می­گرفت. این کارکرد ارزشمند مسجد را در نظام حکومتی اسلام نشان می­دهد. لذا از این رو رساندن مسجد به جایگاه اثرگذار واقعی خود در جامعه، مهمترین وظیفه و تکلیفی است که ما امروز باید به آن توجه داشته باشیم. اگر به این وظیفه مهم عمل شود، بسیاری از مشکلات حال حاضر جامعه بواسطه مسجد قابل حل خواهد بود، چراکه مسجد منشا همه خیرات و برکات در جامعه است .

آیت الله مکارم شیرازی در پایان افزود: برای همه شما عزیزان در انجام این مسئولیت مهم آرزوی توفیق و پیروزی دارم.

حجت الاسلام نوری زاده و جمعی از مدیران مرکز رسیدگی به امور مساجد با حضرت آیه الله مکارم شیرازی (حفظه الله تعالی) دیدار کرد.

پایان پیام/40

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی