مهدویت؛ موتور محرکه وحدت جهان/ تفرقه مانع رسیدن صالحان به حکومت زمین است


مهدویت؛ موتور محرکه وحدت جهان/ تفرقه مانع رسیدن صالحان به حکومت زمین است

حجت‌الاسلام جعفری‌فراهانی با بیان‌اینکه وحدت از مهمترین ملزومات رسیدن به جامعه صالح است، گفت: انتظار حقیقی توام با صبر، تلاش، جدیت، علم و دانش است، با جهل و نادانی نمی‌توان به آن رسید.

حجت‌الاسلام «عباس جعفری فراهانی» در گفتگو با خبرنگار گروه مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان با بیان اینکه انتظار براساس آیات قرآن کریم و روایات اهل بیت(ع)، حقیقتی است که محقق خواهد شد، اظهار کرد: براساس فرموده خداوند در قرآن کریم: «أَنَّ الْأَرْضَ یَرِثُهَا عِبَادِیَ الصَّالِحُونَ؛‌ زمین را بندگان شایسته ما به میراث می‌برند» زمین به دست منتظران صالح خواهد افتاد لذا برای رسیدن به آن جامعه سالم باید انتظار کشید.

دبیر شورای کتاب مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به ویژگی‌های انتظار سالم و صالح، گفت: انتظار حقیقی توام با صبر، تلاش، جدیت، علم و دانش است و با جهل و نادانی نمی‌توان به آن رسید.

جعفری فراهانی با بیان اینکه برای تحقق ظهور موعود جهانیان باید انسان‌ها روی زمین وحدت داشته باشند، تصریح کرد: یکی از لوازم مهم و ضروری برای رسیدن به جامعه صالح، وحدت است و بدون آن نمی‌توان به این مهم رسید زیرا یکی از شروط اساسی آن وحدت است.

این کارشناس فِرَق اسلامی و پژوهشگر دینی تصریح کرد: در قرآن کریم آمده اگر دودستگی میان مسلمانان رخ دهد، عزت و شوکت آن‌ها از میان می‌رود چنان که در آیه 46 سوره مبارکه انفال می فرماید: « وَأَطِیعُوا اللَّهَ وَرَسُولَهُ وَلَا تَنَازَعُوا فَتَفْشَلُوا وَتَذْهَبَ رِیحُکُمْ وَاصْبِرُوا إِنَّ اللَّهَ مَعَ الصَّابِرِینَ؛ و از خدا و پیامبرش فرمان برید، و با یکدیگر نزاع و اختلاف مکنید، که سست و بد دل می شوید، و قدرت و شوکتتان از میان می رود؛ و شکیبایی ورزید؛ زیرا خدا با شکیبایان است.» یعنی در صورت تفرقه و نفاق نتیجه حاصل نمی‌شود.

وی افزود: خانواده‌ای را در نظر بگیرید اگر درون این خانواده پدر و مادر و فرزندان دائماً به یکدیگر پرخاش کنند، ناآرامی، نزاع، دودستگی، رخوت، بدگمانی و سوءظن رخ می‌دهد و خانواده سست و بی‌بو می‌شود و آن بوی لذیذ آرامش از آن‌ها دور می‌شود. در سطح کلان‌تر همچون جامعه نیز این‌گونه است و اگر مردم جامعه با یکدیگر نزاع و دو دستگی داشته باشند، به آن اهداف کلان، مقدس و والای خود دست پیدا نخواهند کرد.

حجت الاسلام جعفری فراهانی در پاسخ به این سوال که برای اصلاح جوامع و برقراری عدالت با الگوگیری از جامعه مهدوی پس از ظهور چه اقداماتی باید داشته باشیم، ابراز کرد: در جامعه فعلی ما اهداف و برنامه‌هایی از قبیل سند چشم‌انداز 20 ساله مطرح است و یا برنامه های توسعه 5 ساله تدوین شده است که در طی آن بنا است انسان به درجات بالای علمی، معنوی و ... دست یابد که برای تحقق آن با الگوگیری از جامعه مهدوی باید متحد باشیم و اگر دو دسته باشیم رسیدن به آن‌ها مشکل است.

دبیر شورای کتاب مجمع جهانی اهل بیت(ع) در پایان خاطرنشان کرد: زمانی که انسان‌ها با یکدیگر اختلاف دارند، حرف یکدیگر را نمی‌فهمند و مدام به یکدیگر حمله می‌کنند لذا برخورداری از اتحاد و وحدت از ضروریات است تا بتوان به اهدف متعالی کشور برای دستیابی به قله‌های علم و دانش و عدالت و صلح دست پیدا کنیم.

پایان پیام/376

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاپید: بن‌گویر با یک کلمه اسرائیل را رسوای عالم کرد