5 حوزه همکاری میان سازمان‌های اوقاف و دارالقرآن‌الکریم/راه گسترش نهضت قرآنی


5 حوزه همکاری میان سازمان‌های اوقاف و دارالقرآن‌الکریم/راه گسترش نهضت قرآنی

قره‌شیخلو تاکید کرد: تربیت 10 میلیون حافظ قرآن، نخبه‌پروری، ساماندهی داوران، اجرای موقوفات و گسترش آموزش قرآنی پنج حوزه‌ای است که می تواند زمینه همکاری مشترک میان سازمان اوقاف و امور خیریه و سازمان دارالقرآن الکریم را فراهم آورد.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، نشست دوروزه روسای ادارات امور قرآنی ادارات کل تبلیغات اسلامی استان های کشور، صبح امروز (یکشنبه، 17 آذر ماه) در فضایی صمیمی در محل سازمان دارالقرآن الکریم آغاز شد و هم اکنون در حال برگزاری است.

این نشست با سخنان تعداد قابل توجهی از روسای ادارات امور قرآنی ادارات کل تبلیغات اسلامی استان ها آغاز شد که مهمترین بخش سخنان این افراد عبارت بود از: استفاده حداکثری از فضای مجازی در توسعه فعالیت های قرآنی کشور، معافیت های مالیاتی موسسات قرآنی، نخبه پروری در حوزه قرآنی، ساماندهی داوران قرآن، کمبود بودجه و لزوم افزایش توجه به گسترش مفاهیم قرآنی در کنار رشد کمی و کیفی موضوع تلاوت قرآن کریم.

بنا بر این گزارش، «مهدی قره شیخ لو» که حدود 10 سال رییس سازمان دارالقرآن الکریم بود و چند هفته ای است که فعالیت خود به عنوان رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه آغاز کرده است، در این نشست با بیان اینکه نیروی انسانی مهمترین سرمایه سازمان دارالقرآن الکریم است، گفت: وجود چنین نیروهایی به خودی خود می تواند بسیاری از موانع پیش روی اجرای برنامه های قرآنی را از سر راه بردارد زیرا افراد بااخلاص و باانگیزه با تمام وجود در خدمت قرآن هستند.

رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه این سازمان ظرفیت های قرآنی بسیاری دارد که می توان بر اساس آن زمینه همکاری مشترک با سازمان دارالقرآن الکریم را فراهم کرد، افزود: سازمان اوقاف و امور خیریه متولی برگزاری مسابقات متعدد قرآنی در سطح ملی و بین المللی است اما در حوزه آموزش دستاوردهای خوبی نداشته است این در حالی است که سازمان دارالقرآن الکریم دستاوردها و تجارب زیادی در حوزه آموزش قرآن در کشور دارد که همین موضوع می تواند زمینه همکاری مشترک میان این دو سازمان را فراهم آورد.

وی در ادامه با بیان اینکه تربیت 10 میلیون حافظ قرآن، نخبه پروری، ساماندهی داوران، اجرای موقوفات و گسترش آموزش قرآنی پنج حوزه ای که می توانند زمینه همکاری مشترک میان سازمان اوقاف و امور خیریه و سازمان دارالقرآن الکریم را فراهم آورد، اظهار کرد: گسترش نهضت قرآنی در کشور نیازمند افزایش این همکاری ها و جلوگیری از هر گونه موازی کاری است.

قره شیخ لو در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه تمام تلاش خود را برای حل مشکلات ادارات امور قرآنی ادارات تبلیغات اسلامی استان ها در دوره مدیریت اش در سازمان دارالقرآن الکریم به کار گرفته بود، خاطرنشان کرد: امیدوارم بنده را حلال کنید.

پایان پیام/397

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سنگینی بار «ترومای جنگ» بر شانه‌های کوچک کودکان