توجه جدی به آموزش مفاهیم قرآن در کنار تلاوت و حفظ


توجه جدی به آموزش مفاهیم قرآن در کنار تلاوت و حفظ

حجت‌الاسلام اخوان‌صباغ با بیان‌اینکه رویکرد ما در سازمان دارالقرآن‌الکریم آینده‌نگرانه است، گفت: می‌کوشیم همزمان با گسترش فعالیت‌های سازمان در حوزه تلاوت و حفظ، موضوع آموزش مفاهیم قرآنی را نیز جدی‌تر از گذشته دنبال کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، نشست دوروزه روسای ادارات امور قرآنی ادارات کل تبلیغات اسلامی استان های کشور، صبح امروز (یکشنبه، 17 آذر ماه) در فضایی صمیمی در محل سازمان دارالقرآن الکریم آغاز شد و هم اکنون در حال برگزاری است.

این نشست با سخنان تعداد قابل توجهی از روسای ادارات امور قرآنی ادارات کل تبلیغات اسلامی استان ها آغاز شد که مهمترین بخش سخنان این افراد عبارت بود از: استفاده حداکثری از فضای مجازی در توسعه فعالیت های قرآنی کشور، معافیت های مالیاتی موسسات قرآنی، نخبه پروری در حوزه قرآنی، ساماندهی داوران قرآن، کمبود بودجه و لزوم افزایش توجه به گسترش مفاهیم قرآنی در کنار رشد کمی و کیفی موضوع تلاوت قرآن کریم.

حجت الاسلام والمسلمین «مهدی اخوان صباغ» در این نشست با بیان اینکه تلاش های زیادی برای موفقیت سازمان دارالقرآن الکریم در ادوار مختلف انجام گرفته است، اظهار کرد: تلاش داریم حوزه های جدیدی را برای رونق بیشتر این سازمان ایجاد کنیم.

رییس سازمان دارالقرآن الکریم افزود: حتما از تجارب گذشته در مدیریت امور استفاده بهینه خواهیم کرد، ضمن اینکه نگاه ما آینده نگر است.

اخوان درباره پیشنهاد قره شیخ لو درباره تعریف چند کار مشترک میان سازمان اوقاف و امور خیریه و سازمان دارالقرآن الکریم، گفت: ما آماده ایم چند کار مشترک را تا پایان سال جاری میان این دو سازمان تعریف کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: همان طور که رییس سازمان تبلیغات اسلامی تاکید کرده اند تلاش خواهیم کرد همزمان با گسترش فعالیت های سازمان دارالقرآن الکریم در حوزه تلاوت و حفظ، موضوع آموزش مفاهیم قرآنی را نیز جدی تر از گذشته دنبال کنیم.

بنا بر این گزارش، نشست روسای ادارات امور قرآنی ادارات کل تبلیغات استان ها که از صبح امروز در محل سازمان دارالقرآن الکریم برگزار شد، بعد از ظهر امروز و فردا نیز ادامه دارد که تبیین سیاست ها و رویکرد نوین سازمان تبلیغات اسلامی در عرصه توسعه فعالیت های قرآنی از مهمترین محورهای این نشست دو روزه است.

پایان پیام/397

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید