لزوم پرهیز از فعالیت جزیره‌ای در حوزه قرآن/ حوزه‌های علمیه به فعالیت‌های قرآنی اهتمام کنند


لزوم پرهیز از فعالیت جزیره‌ای در حوزه قرآن/ حوزه‌های علمیه به فعالیت‌های قرآنی اهتمام کنند

اسدی با بیان‌اینکه باید از فعالیت جزیره‌ای در حوزه قرآن اجتناب کرد، گفت: اولویت قایل شدن برای قرآن، منهاج حوزه‌های علمیه شیعه بوده است به طوری که استادان و فقها پیش از تدریس و آغاز درس بحث ابتدا طلاب را با قرآن به طور کامل آشنا می‌کردند.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، «حسین اسدی» در سی‌امین نشست دوروزه روسای ادارات قرآن ادارات کل تبلیغات اسلامی استان ها که صبح امروز (یکشنبه، 17 آذر ماه) در محل سازمان دارالقرآن الکریم برگزار شد، با اشاره به ظرفیت های گسترده سازمان تبلیغات اسلامی در حوزه آموزشی گفت: اگر می خواهیم سایر دستگاه ها از جمله آموزش و پرورش از این ظرفیت ها استفاده کنند، باید دستاوردهای خود را به آنها معرفی کنیم. برای نمونه معرفی مدارس معارف اسلامی در زیرمجموعه های سازمان تبلیغات اسلامی زمینه جذب معلمان قرآنی از این مدارس را فراهم کند.

مشاور امور قرآنی رییس سازمان تبلیغات اسلامی افزود: بخشی از برنامه های سازمان تبلیغات اسلامی از جمله در حوزه قرآن در غربت به سر می برد و حتی می توان گفت که از بعضی از این فعالیت ها را سایر دستگاه های این سازمان اطلاع چندانی ندارند. نکته مهم این است که باید از فعالیت جزیره ای در حوزه قرآن اجتناب کرد به طوری که فقط سازمان دارالقرآن الکریم متولی امور قرآنی سازمان تبلیغات نباشد.

وی در ادامه حوزه های علمیه را ظرفیت بزرگی در حوزه قرآنی در کشور دانست و اضافه کرد: سازمان دارالقرآن الکریم باید از این ظرفیت عظیم استفاده کند، موضوعی که تاکنون چندان به آن توجه نشده است.

اسدی تاکید کرد: ما باید به سمت تربیت قرآنی مخاطبان برویم که همین تربیت موجب اصلاح افراد می شود. بر این اساس هم طلبه، هم دانشجو و هم حافظ و قاری قرآن در معرض چنین تربیتی قرار می گیرند.

وی در ادامه با انتقاد از دور بودن حوزه های علمیه از قرآن، اظهار کرد: اولویت قایل شدن برای قرآن، منهاج حوزه های علمیه شیعه بوده است به طوری که استادان و فقها پیش از تدریس و آغاز درس بحث ابتدا طلاب را با قرآن به طور کامل آشنا می کردند.

مشاور امور قرآنی رییس سازمان تبلیغات اسلامی افزود: طلاب و حوزه های علمیه امکانات خوبی برای پیشبرد اهداف قرآنی کشور و ایجاد فضای قرآنی در کشور دارند.

بنا بر این گزارش، حجت الاسلام والمسلمین «مهدی اخوان صباغ» نیز در همین ارتباط با اشاره به رایزنی های انجام گرفته میان سازمان تبلیغات اسلامی و مرکز مدیریت حوزه های علمیه برای انعقاد تفاهم نامه همکاری در حوزه قرآن، گفت: ان شاءالله به زودی تفاهم نامه همکاری میان این دو نهاد به امضای روسای آنها خواهد رسید که حتما زمینه بهره مندی بیشتر سازمان دارالقرآن از ظرفیت حوزه های علمیه را فراهم می کند.

رییس سازمان دارالقرآن الکریم افزود: ما باید از همه ظرفیت ها برای اشاعه فرهنگ قرآنی و انتقال مفاهیم قرآنی به مخاطبان استفاده کنیم که مطمئنا طلاب حوزه های علمیه بهترین ظرفیت برای تحقق این هدف هستند.

پایان پیام/397

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قربانی