طرح تربیت قرآنی «نورالثقلین» با محوریت مساجد اجرا می‌شود


طرح تربیت قرآنی «نورالثقلین» با محوریت مساجد اجرا می‌شود

حجت‌الاسلام اخوان‌صباغ با بیان‌اینکه برنامه‌های سازمان دارالقرآن تربیت‌محور است، گفت: طرح تربیت قرآنی «نورالثقلین» خانواده‌محور، خودجوش و مردم‌نهاد است و مساجد مرکز اصلی اجرای آن هستند.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «مهدی اخوان» در سی‌امین نشست روسای ادارات قرآنی ادارات کل تبلیغات اسلامی استان ها که امروز (یکشنبه 17 آذر ماه) در محل سازمان دارالقرآن الکریم در حال برگزاری است با اشاره به گستردگی و تنوع برنامه های فرهنگی و تبلیغی سازمان تبلیغات اسلامی گفت: تاکید رئیس سازمان تبلیغات اسلامی نیز تربیت محور بودن همه برنامه ها است.

رییس سازمان دارالقرآن الکریم با بیان اینکه یکی از دلایل افزایش آسیب های اجتماعی در کشور اجرای برنامه های فرهنگی بدون پیوست تربیتی است، افزود: برنامه های بخش ها و نهادهای مختلف سازمان تبلیغات اسلامی از جمله سازمان دارالقرآن الکریم اصلا تربیتی محور خواهند بود که مطمئنا قرآن محور اصلی این تربیت است.

وی در ادامه درباره اجرای طرح تربیت قرآنی نورالثقلین اظهار کرد: این طرح خانواده محور، خودجوش و مردم نهاد است و مساجد مرکز اصلی اجرای آن هستند.

اخوان با تاکید بر اینکه ما در اجرای طرح تربیت قرآنی نورالثقلین نیازمند همراهی نهادهای دینی و فرهنگی و مسجدی همچون بسیج و کانون های فرهنگی هنری هستیم، گفت: باور داریم همراهی این نهادها موجب تحقق چشم انداز 10 ساله طرح تربیت قرآنی نورالثقلین خواهد بود.


همچنین حجت الاسلام والمسلمین «احمد رحمانی» نیز در این نشست با بیان اینکه تلقی های مختلفی از تربیت وجود دارد، گفت: طرح تربیت قرآنی نورالثقلین بر اساس اندیشه امامین انقلاب تدوین شده است.

مشاور رییس سازمان تبلیغات اسلامی در حوزه تربیت افزود: در زمینه تربیت بر اساس اندیشه امامین انقلاب سه طیف سنتی (دو انگارانه)، تشکیلاتی (شبکه ای) و کارخانه انسان سازی وجود دارد که طرح تربیتی نورالثقلین تلاش دارد از تمام مزیت های این سه طیف برای تربیت قرآنی مخاطبان استفاده کند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در حوزه تربیت نگاهی جامع و کلان دارند که کارخانه انسان سازی دال محوری و مرکزی این نگاه است، یادآور شد: در راس این نوع از تربیت باید شبکه ای از نهادها و ساختارها شکل گیرد تا یک شیوه تربیتی اثرگذاری عمیقی بر مخاطب بر جای بگذارد.

حجت‌الاسلام رحمانی گفت: طرح تربیتی نورالثقلین چشم انداز 10 ساله دارد، خانواده محور است و تشکل های ساختارمند آن را به اجرا در می آورند.

وی ادامه داد: طرح تربیت قرآنی نورالثقلین از نظر ساختاری آتش به اختیار و مردمی است و بر اساس دغدغه مقام معظم رهبری برای استفاده از ظرفیت نهادها و گروه های خودجوش تدوین شده است.

مشاور رییس سازمان تبلیغات اسلامی در حوزه تربیت افزود: مساجد مرکز اصلی اجرای این طرح هستند و هر هفته چند استاد حوزه و دانشگاه اجرای این طرح را در مساجد بر عهده می گیرند.

وی تربیت در پایان تاکید کرد: تلاش داریم در اجرای طرح تربیت قرآنی نورالثقلین اتکا به سازمان های دولتی نداشته باشیم بلکه صرفا از ظرفیت نهادهای مردمی و فعالان مسجدی استفاده کنیم.

پایان پیام/397

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته