کشف جسد شش مهاجر در منطقه مرزی یونان و ترکیه


به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما (http://www.iribnews.ir/) به نقل از خبرگزاری فرانسه، بنا به اعلام منابع بیمارستانی در آتن...

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری فرانسه، بنا به اعلام منابع بیمارستانی در آتن پایتخت یونان، جسد شش مهاجر که طی روز‌های اخیر بر اثر سرما جان باخته اند در منطقه اوروس (Evros) در مرز یونان و ترکیه کشف شد.
این شش مهاجر شامل دو زن آفریقایی و چهار مرد که سن آن‌ها بین ۱۸ و ۳۰ سال تخمین زده می‌شوند، بین روز‌های پنجشنبه و یکشنبه جان باخته اند. هیچ مدرک شناسایی از قربانیان به دست نیامده است و همین امر شناسایی آن‌ها را مشکل کرده است.
به دنبال امضای توافق میان اتحادیه اروپا و ترکیه در سال ۲۰۱۶ میلادی و تقویت گشت‌های دریایی در دریای اژه، منطقه مرزی اوروس از مناطق مورد توجه قاچاقچیان انسان برای عبور دادن مهاجران است. قاچاقچیان به رغم وجود دیواری به طول ۱۲ کیلومتر در طول نوار مرزی یونان و ترکیه، محل‌هایی را برای عبور دادن مهاجران پیدا کرده اند.
دولت یونان در ماه نوامبر از استخدام ۴۰۰ مرزبان در منطقه اوروس و نظارت بیشتر بر مرز با استفاده از رادار‌های مادون قرمز خبر داد. عبور از عرض رودخانه عمل خطرناکی است. در سال‌های اخیر تعداد زیادی از مهاجران غرق شده اند.
قاچاقچیان انسان گاهی اوقات نیز تعداد زیادی از مهاجران را سوار بر یک خودرو کرده و با سرعت بسیار زیاد تلاش می‌کنند از ایستگاه‌های بازرسی پلیس عبور کنند. این شیوه آن‌ها نیز خالی از خطر نیست و گاهی منجر به تصادفات مرگبار شده است.
در اوایل ماه نوامبر ۴۱ مهاجر داخل یک کامیون یخچال دار در یک بزرگراه در شمال یونان پیدا شدند. همه آن‌ها زنده بودند. برای نخستین بار از سال ۲۰۱۶ میلادی، یونان امسال به اصلی‌ترین دروازه ورود متقاضیان پناهندگی به اروپا تبدیل شده است.
بر اساس اعلام کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل، سیل مهاجرانی که تلاش می‌کنند از طریق جزایر واقع در دریای اژه خود را به اروپا برسانند در سال ۲۰۱۹ به رقم بیش از ۵۵ هزار نفر رسید. البته از سال ۲۰۱۸ میلادی بر تعداد مهاجرانی که تلاش می‌کنند به صورت زمینی و از خاک ترکیه خود را به اروپا برسانند افزوده شده است. بیش از ۱۴ هزار نفر در سال ۲۰۱۹ میلادی این مسیر پرخطر را برای مهاجرت برگزیدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟