جزئیات تازه از احتمال رفع فیلتر تلگرام


جزئیات تازه از احتمال رفع فیلتر تلگرام

خبر سورپرایز آخر هفته محمدجواد آذری جهرمی موجب شد تا گمانه زنی‌ها در مورد رفع فیلترینگ تلگرام قوت بگیرد و موجب شود در فضای مجازی موجی در این رابطه صورت بگیرد اما خبر رفع فیلتر تلگرام چقدر جدی است و چه زمانی رفع فیلتر تلگرام انجام می شود؟؟

صراط:

خبر سورپرایز آخر هفته محمدجواد آذری جهرمی موجب شد تا گمانه زنی‌ها در مورد رفع فیلترینگ تلگرام قوت بگیرد و موجب شود در فضای مجازی موجی در این رابطه صورت بگیرد اما خبر رفع فیلتر تلگرام چقدر جدی است و چه زمانی رفع فیلتر تلگرام انجام می شود؟ وقتی رسانه های رسمی هم به تلگرام بازگشته اند و صدا و سیما بر پایۀ خبرهایی که در این پیام رسان منتشر می شود تحلیل و گزارش پخش می کند می توان گفت عملا رفع فیلتر شده است.

به گزارش راهبرد معاصر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، دیروز در افتتاحیه کنفرانس تهران هوشمند به حضار اعلام کرد که وزارت ارتباطات برای روز پنجشنبه یک سورپرایز بزرگ برای مردم خواهند داشت.بلافاصله پس از اعلام این خبر از سوی محمدجواد آذری جهرمی، کاربران شبکه‌های اجتماعی شروع کردند به حدس زدن درباره این که سورپرایز آخر هفته وزارت ارتباطات چیست؟

برخی به آغاز اینترنت ملی و خداحافظی با شبکه جهانی اینترنت اشاره کردند. حاشیه‌های جدی و طنز پیرامون این سورپرایز بسیار زیاد بود و هر فردی حدسیات خود را با دیگران به اشتراک می‌گذاشت.

تا جایی که این شایعه به گوش رسید که:
«با توجه به دستگیری و بازداشت قاضی صادرکننده حکم فیلتر تلگرام و همچنین آثار مخرب فیلترشکن‌ها و کاربردی نبودن سایر شبکه‌های اجتماعی و خالی شدن تلگرام از فیک‌نیوزها با دستگیری روح الله زم، دلیلی برای ادامه فیلترینگ تلگرام باقی نمی‌ماند و خروجی جلسات کارشناسی هفته گذشته شورای عالی فضای مجازی رفع فیلتر تلگرام بوده است.»

مرکز ملی فضای مجازی رفع فیلتر تلگرام را تکذیب کرد

مرکز ملی فضای مجازی اعلام کرد: با توجه به انتشار خبری در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی مبنی بر رفع فیلتر تلگرام با عنوان (خروجی جلسات کارشناسی هفته گذشته شورای عالی فضای مجازی رفع فیلتر تلگرام بوده است) به اطلاع می‌رساند، جلسه کارشناسی شورای عالی فضای مجازی کشور در خصوص رفع فیلتر تلگرام برگزار نشده بنابراین تصمیم گیری در این خصوص در شورای عالی فضای مجازی کشور صحت نداشته و صراحتا تکذیب می‌شود.

اطلاع رسانی عدم رفع فیلتر تلگرام در کانال تلگرامی یک مسئول!

رییس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس دربارۀ احتمال رفع فیلتر تلگرام گفته است: «فعلا این احتمال وجود ندارد. بحثی هم درخصوص تلگرام مطرح نشده و مسدود است و فعلا کاری نمی توان کرد.»

نکتۀ جالب توجه اما این است که این صحبت آقای کولیوند درکانال های تلگرامی منتشر یا بازنشر شده است.

شرط رفع فیلتر تلگرام چیست؟

ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی با اشاره به تصمیمات در نظر گرفته شده برای پیام‌رسان تلگرام گفت: تصمیم درباره فیلترینگ تلگرام، یک تصمیم قضایی است و رویکرد شورای عالی فضای مجازی خروج از انحصار تلگرام بوده که با فیلترینگ بخشی از آن محقق شده است. اما در صورتی که خدمات پایدار داخلی در حوزه پیام‌رسان‌ها ایجاد شود، این احتمال وجود دارد که تلگرام رفع فیلتر شود که البته این تصمیم درباره این موضوع به عهده قوه قضاییه است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا