برج هنر خراسان جنوبی با آجرهای کارشناسانه بالا می‌رود


برج هنر خراسان جنوبی با آجرهای کارشناسانه بالا می‌رود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی، مهلت 15 روزه‌ای را برای بازنگری طرح اولیه برج هنر با استفاده از نظرات تخصصی دستگاه تعیین کرد و گفت: دستگاه‌های اجرایی مکلفند نظرات تخصصی و کارشناسانه خود را در اختیار مشاور پروژه قرار دهند.

مهرماه امسال بود که در بازدیدهای استاندار از سطح شهر بیرجند، نبود یک مجتمع فرهنگی و هنری درخور که بتواند نیاز هنرمندان و فرهیختگان شهر را برطرف نماید و فضایی مناسب برای گذران اوقات فراغت مردم باشد، به عنوان یکی از مهم‌ترین معضلات شهر عنوان شد.

معتمدیان، استاندار خراسان جنوبی همان جا رفع این نیاز را از اولویت‌های شهر برشمرد و آبان ماه در نشست صمیمی با رؤسای انجمن‌های فرهنگی و هنری استان از انتخاب مکانی وسیع درحد ۱۰ هکتار برای احداث «برج فرهنگ و هنر» خبر داد که با استفاده از نمادهای استانی در مجاورت سالن آمفی تئاتر شهرداری بیرجند شکل می‌گیرد.

وی در آن نشست از پیش بینی همه زیرساخت‌های مورد نیاز هنرمندان فعال در حوزه هنرهای هفتگانه، انجمن‌ها، نگارخانه‌ها، سالن تئاتر و.... در این مکان گفته بود که جانمایی اولیه آن صورت گرفته و یکی از قوی‌ترین مشاوران معماری کشور که در سطح بین‌المللی نیز کارنامه دارد، برای اجرای این پروژه در نظر گرفته شده و با برنامه ریزی‌های انجام گرفته، مراحل اجرایی کار از سال آینده آغاز شود. حال پس از گذشت مدتی کوتاه، مشاور برای بررسی طرح اولیه‌اش به معاونت عمرانی استانداری فراخوانده شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، سیدکمال الدین میرجعفریان، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی در جلسه بررسی طرح اولیه برج فرهنگ و هنر استان، مهلت 15 روزه‌ای را برای بازنگری طرح اولیه این پروژه با استفاده از نظرات تخصصی دستگاه تعیین کرد و گفت: دستگاه‌های اجرایی مکلفند نظرات تخصصی و کارشناسانه خود را در اختیار مشاور پروژه قرار دهند.

وی افزود: در بحث جانمایی فضای داخلی و شکل بیرونی این مجموعه باید تمام ملاحظات جمعیتی،اعتقادی، فرهنگی، اقتصادی و... استان لحاظ شود.

وی با اشاره به دستور استاندار مبنی بر احداث و ایجاد مجموعه‌ای فرهنگی هنری در مرکز استان، خاطرنشان کرد: از آن جایی که شهرداری، احداث باغ مشاهیر و مفاخر را در برنامه داشت به همین جهت مشاور مکلف شد پروژه را به گونه‌ای طراحی کند که مجتمع فرهنگی هنری و باغ مفاخر در کنار هم دیده شوند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: مشاور پروژه بعد از دریافت تمام نظرات و جمع بندی آن‌ها، با رعایت تمام ملاحظات بومی و منطقه ای طرح کاملی را تا 15 روز آینده ارائه خواهد کرد تا بعد از بررسی نهایی توسط کارشناسان فنی، جهت شروع عملیات اجرایی به تأیید استاندار برسد.

در این جلسه بر نگاه ویژه طرح به بوم منطقه، فرهنگ حاکم، باورها و اعتقادات مردم تأکید و رفع نیازهای رفاهی، تفریحی مردم در قالب برنامه‌های فرهنگی و هنری به عنوان مهم‌ترین هدف مجموعه از طراحی و اجرای این پروژه عنوان شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید