مینو اصلانی: رهبر معظم انقلاب سه الگو برای زنان ارائه داده اند


رئیس بسیج جامعه زنان کشور گفت: مادران و همسران شهدا، مصداق بارز الگوی زن «نه شرقی نه غربی» هستند که لازم است این الگو در جامعه نهادینه شود.

صراط:

مینو اصلانی شامگاه سه شنبه در کنگره ملی شهیده شاخص کشوری، شهیده عصمت پورانوری و یک هزار و 674 شهیده استان خوزستان در حسینیه ثارالله دزفول، اظهار کرد: انقلاب اسلامی و شهدای گرانقدر، وام دار واقعه بی بدیل عاشورا هستند.

به گزارش مهر وی، شهدا را ستارگان درخشان انقلاب اسلامی دانست و افزود: انقلاب اسلامی در زمانی شکل گرفت که همچون زمان عاشورا، یک‌بار دیگر رابطه بین انسان با خدا قطع شده بود و شهدا با تقدیم جان خود بار دیگر مسیر عبودیت و بندگی را روشن کردند.

رئیس بسیج جامعه زنان کشور با بیان اینکه انقلاب اسلامی از مرزهای جغرافیایی فراتر رفته است، عنوان کرد: ما در گام دوم انقلاب شاهد رویش های عفیفانه ای در جهان هستیم که به تاسی از زنان مسلمان ایران در حال تسخیر دنیا هستند. ایستادگی و مقاومت دختران انقلاب اسلامی در سایه سار حجاب جنبش های زیادی را در دنیا شکل داده که می توان گفت این امر ثمره خون شهیده هایی همچون شهیده عصمت پورانوری است.

اصلانی با بیان اینکه امروزه دخترانی که در راه شهیده پورانوری وارد شده اند، دنیا را تکان داده اند، گفت: حرف و منش شهیده پورانوری در جامعه جاری و ساری است. امروزه دختران ایرانی نشان داده اند که می توان زن باشند و عفیف و نجیب نیز باشند اما در متن و اصل هم حضور داشته باشند.

وی در ادامه بیان کرد: زن غربی امروز زن خودفریفته ای است که در سایه نظام سلطه نه تنها هویت زنانه خود را از دست داده بلکه هویت خانواده اش را نیز به چالش کشانده است. زنان غربی امروزه محتاج حمایت کننده ای هستند که وجود ندارد به گونه ای که مقام معظم رهبری نیز فرموده اند که جهان غرب از منظر خانواده به زمین خواهد خورد.

رئیس بسیج جامعه زنان کشور افزود: رهبر معظم انقلاب سه الگو برای زنان ارائه داده است. در الگوی زن شرقی، زن اثری در تاریخ ندارد. می آید و می رود و آنچه که زن شرقی دارد، خنثی بودن است. این الگو قابل اعتنا نیست و زن را به مرحله کمال نمی رساند. زن در الگوی غربی نیز شاخص های لازم برای شایسته شدن ندارد، در این الگو، زن در خدمت سرمایه گذاری غربی است و الگوی جامع از فعال بودن را ندارد.

اما الگویی که این بن بست را می شکند، الگوی زن نه شرقی و نه غربی است، این زن در متن و مرکز است و این الگو را رهبری برای زنان مطرح کرده اند.

اصلانی در ادامه مصداق بارز الگوی زن نه شرقی و نه غربی را مادران و همسران شهدا برشمرد و افزود: نیاز است الگوی زن نه شرقی، نه غربی بیش از پیش در جامعه ما شناخته شود و در گام دوم انقلاب این الگو به جهان نیز معرفی شود.

شهیده عصمت پورانوری در تاریخ ۳۰ اردیبهشت ۱۳۴۱ در دزفول متولد شد و در ۱۹ آذر ۱۳۶۰ در حالی که فقط ۶۶ روز از زندگی مشترک او می گذشت، جهت زیارت قبور شهدا، قدم در راه عاشقی می گذارد و در اثر ترکش راکت هواپیمای عراقی، بر روی پل قدیم دزفول آسمانی می شود.

مزار مطهر شهیده عصمت پورانوری در کنار مزار یادبود برادر شهیدش علیرضا پورانوری که هیچ‌گاه از عملیات والفجر مقدماتی بازنگشت، در قطعه دو گلزار شهدای شهیدآباد دزفول زیارتگاه عاشقان است.

شهیده عصمت پورانوری از طرف سازمان بسیج مستضعفین و دفتر حفظ آثار به عنوان شهیده شاخص سال ۹۸ کشور انتخاب و معرفی شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام