سهم نان در تامین نمک و سدیم روزانه بدن ما چقدر است؟


 سهم نان در تامین نمک و سدیم روزانه بدن ما چقدر است؟

کارشناس ارشد بهداشت و ایمنی مواد غذایی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: نان به عنوان غذای اصلی ایرانیان علاوه بر اینکه منبعی برای تامین انرژی، پروتنئین، مواد معدنی و ویتامین های مورد نیاز بدن است، سهم مهمی در...

به گزارش بهداشت نیوز مهندس فتح الله عالی پور گفت، نان به عنوان غذای اصلی ایرانیان یکی از منابع مهم تغذیه ای دریافت نمک و سدیم است و ایران پس از ترکیه، با سرانه مصرف ۱۱۷ کیلو گرم در سال رتبه دوم مصرف نان در جهان را دارد.

مهندس عالی پور ضمن بیان این مطلب که دریافت بیش از حد نمک و سدیم در بروز پر فشاری خون، پوکی استخوان و برخی از بیماریها نقش مهمی دارد خاطر نشان کرد، بر اساس آخرین دستورالعمل سازمان بهداشت جهانی، حد مجاز توصیه شده روزانه برای دریافت نمک ۵ گرم و برای سدیم ۲۰۰۰ میلی گرم است و این در حالی است که هر شهروند در استان چهار محال و بختیاری بطور متوسط فقط از طریق مصرف نان روزانه ۴ گرم نمک و ۱۵۸۰ میلی گرم سدیم دریافت می کند که این مقدار دریافت، معادل ۸۰% میزان دریافت رژیم غذایی مرجع یا RDI است. وی تصریح کرد، این مقدار دریافت نمک و سدیم از طریق نان ۴ برابر بریتانیا و ۲ برابر امریکا است.

این کارشناس معاونت غذا و دارو در پایان بر لزوم ارائه آموزش به شهروندان در خصوص آگاهی از اصول تغذیه صحیح و نظارت و کنترل مستمر بر واحدهای تولید کننده نان در جهت ارتقاء سلامت جامعه تاکید کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دلنوشته و متن زیبا در مورد امام رضا (ع)