جنگنده یونانی ناوچه ترکیه‌ای را نشانه رفت +تصویر


جنگنده یونانی ناوچه ترکیه‌ای را نشانه رفت +تصویر

یک خبرنگار یونانی تصاویری منتشر کرده که نشان می‌دهد یک جنگنده نیروی هوایی این کشور یک ناوچه ترکیه‌ای را نشانه رفته است.

به گزارش بهداشت نیوز به نقل از العالم، همزمان با ادامه تنش میان یونان و ترکیه بر سر حفاری‌های آنکارا در مدیترانه و دریای اژه، امروز یک خبرنگار برجسته یونانی تصویری منتشر کرده که نشان می‌دهد نیروی هوایی این کشور یک ناوچه نظامی ترکیه را نشانه رفته است.

جنگنده یونانی ناوچه ترکیه‌ای را نشانه رفت +تصویر

«یانیس نیکیتاس» که اخبار نظامی یونان را پوشش می‌دهد، با انتشار دو عکس از لحظه نشانه رفتن جنگنده یونانی به سوی ناوچه ترکیه‌ای، در توییتر نوشته است: «این زبانی است که ترکیه‌ای‌ها می‌فهمند. از منافع ملی عقب‌نشینی نمی‌کنیم و از حاکمیت ملی خود کوتاه نمی‌آییم.»

به گفته نیکیتاس، این جنگنده از نوع «میراژ» بوده و ناوچه ترکیه‌ای هم هنگامی رهگیری شده که در دریای اژه در تردد بوده است.

وزارت دفاع یونان هنوز به انتشار این تصاویر واکنشی نشان نداده است. همچنین هنوز مشخص نیست این رویارویی چه روزی رخ داده است.

جنگنده یونانی ناوچه ترکیه‌ای را نشانه رفت +تصویر

ترکیه از ماه‌ها پیش در دریای اژه و مدیترانه برای استخراج نفت و گاز مشغول حفاری است. این اقدام آنکارا با اعتراض چند کشور حاشیه این دو دریا از جمله یونان مواجه شده است.

آنکارا همچنین در اقدامی که به تشدید تنش دیپلماتیک میان این کشور و آتن منجر شده، اخیرا برای فروش گاز به لیبی، با دولت مورد پذیرش سازمان ملل، قرارداد بسته است.

مجموعه این تحولات موجب شده تا برخی از کارشناسان در مورد احتمال بروز درگیری نظامی میان ترکیه و یونان هشدار دهند.

«انگلوس سیریگوس» استاد یونانی حقوق عمومی بین‌الملل در این مورد به شبکه «الجزیره» گفته است: «هیچ حفاری‌ای توسط ترکیه صورت نخواهد گرفت. به ترکیه اعلام شده است که ما هیچ‌گونه حفاری را در منطقه‌ای که یونان آن را منطقه انحصاری تجاری خود می‌داند، تحمل نخواهیم کرد.»

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود نوحه ضربت خوردن امام علی