مرحوم استاد آقاجانی از برترین‌های مرمت آثار تاریخی کشور بود


مرحوم استاد آقاجانی از برترین‌های مرمت آثار تاریخی کشور بود

اصفهان - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان گفت: مرحوم استاد حسین آقاجانی اصفهانی از برترین‌های مرمت آثار تاریخی بود و خدمات شایانی در این عرصه به فرهنگ و هنر کشور داشت.

استاد حسین آقاجانی اصفهانی، متولد ۱۳۲۴ پیشکسوت و فعال در حوزه مرمت آثار تاریخی روز گذشته(دوشنبه) بدلیل سانحه تصادف در استان اصفهان چشم از جهان فروبست.

فریدون الهیاری سه شنبه شب در گفت‌ و گو با ایرنا اظهارداشت: این پیشکسوت عملکرد بی بدیلی در عرصه مرمت اماکن تاریخی و مذهبی در اصفهان، مشهد، قم، عتبات عالیات و سوریه داشت و در زمینه ترمیم و اصلاح تزیینات داخلی بناهای باستانی، کاشی‌کاری، گچ‌بری و اشیا موزه‌ای بسیار متبحر بود.

وی با بیان اینکه مرحوم آقاجانی اصفهانی با برخورداری از تحصیلات تخصصی مرتبط با میراث فرهنگی و مرمت، دوره‌های آموزشی متعددی را در ایتالیا سپری کرد، ادامه داد: این استاد شاخص پس از انقلاب از سال ۵۷ تا ۷۴ معاونت میراث فرهنگی را بر عهده داشت.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تصریح کرد: این استاد تجربه و تحصیلات عالیه را بخوبی با یکدیگر پیوند زد و در این عرصه متخصصی شاخص بود.

به گفته الهیاری، مراسم یادبود وی فردا چهارشنبه از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۱ در حسینیه امام جعفرصادق(ع) خیابان فروغی اصفهان برگزار خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اینم از طرز تهیه آش گوشت + فیلم