از مهار بیماری آنفلوآنزا تا دستور رییس جمهوری درباره ذرت‌های وارداتی


از مهار بیماری آنفلوآنزا تا دستور رییس جمهوری درباره ذرت‌های وارداتی

استان‌ها- ایرنا- مهار بیماری آنفلوآنزا، افتتاح بخشی از نیروگاه دالاهو کرمانشاه، دستور رییس جمهوری برای ارجاع و یا امحای ذرت‌های آلوده وارداتی، اختصاص یکهزار میلیارد ریال برای مرمت آثار تاریخی خسارت دیده از سیل و راه اندازی بورس پسته در خراسان رضوی،مهمترین عناوین خبری سایت استانی سراسری ایرنا در 24 ساعت گذشته است.

سایت سراسری استان‌های ایرنا به عنوان ویترین ۳۱ سایت استانی خبرگزاری جمهوری اسلامی روزانه به طور میانگین محل انتشار حدود ۶۰۰ فرآورده خبری شامل خبر، گزارش، مصاحبه، میزگرد خبری، یادداشت، بسته تصویری و تحلیل است که شامگاه هر روز به منظور بهره‌برداری و آگاهی بیشتر مخاطبان در قالب «بسته خبری ۲۴» چکیده مهمترین آن‌ها منتشر می‌شود:

وزیر بهداشت: بیماری آنفلوآنزا در کشور مهار شد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که امروز برای بازدید و شرکت در آیین افتتاح چند پروژه به سمنان سفر کرده است، گفت: ویروس آنفلوآنزا با اقدامات و آموزش‌های داده شده و باهمکاری مردم در مناطق مختلف کشور مهار شد.
سعید نمکی افزود : گسترش بیماری آنفلوآنزا در پاییز شدت بیشتری داشت که با اقدامات مناسب مهار شد و با تمهیدات لازم و آموزش‌های ارائه شده به مردم برای جلوگیری از ابتلاء افراد به این بیماری، پیشگیری لازم صورت گرفت .

یکهزار میلیارد ریال برای مرمت آثار تاریخی خسارت‌دیده از سیل اختصاص می‌یابد

معاون توسعه مدیریت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: یکهزار میلیارد ریال اعتبار برای مرمت آثار تاریخی خسارت‌دیده از سیل در کشور درنظرگرفته شد.

لاریجانی: منفی‌بافی برای کشور سَم است

رییس مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه منفی‌بافی برای کشور سَم است و نباید آیه یاس خواند، یادآور شد: در شرایط کنونی تحریم و فشار اقتصادی ظالمانه دشمنان باید با کار بیشتر بر مشکلات فائق بیایم نه اینکه دل مردم را خالی کنیم.
علی لاریجانی که به کرمانشاه سفر کرده است، راه غلبه بر مشکلات کشور را وفاق، وحدت و هم افزایی دانست و گفت: منفی‌بافی و آیه یاس خواندن ثمری برای منافع ملی ندارد و ملت ایران وقتی موفق می شود که ید واحده باشند و همدیگر را تخریب نکنند.

افتتاح بخشی از نیروگاه دالاهو

امروز همچنین یک واحد نیروگاه سیکل ترکیبی شهرستان دالاهو در غرب کرمانشاه با حضور رییس مجلس شورای اسلامی و وزیر نیرو به بهره‌برداری رسید.
ظرفیت واحد یک بخش گاز نیروگاه سیکل ترکیبی شهرستان دالاهو ۳۰۷ مگاوات است که برای احداث آن هزار و ۳۲۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

برخورداری حدود ۷ میلیون روستایی در کشور از آب آشامیدنی سالم

وزیر نیرو در سفر به کرمانشاه جمعیت روستایی برخوردار از آب آشامیدنی سالم در کشور تا سال ۱۳۹۲ را حدود ۹۰۰ هزار نفر اعلام کرد و گفت: با حمایت جدی دولت، مجلس و مقام معظم رهبری برای برداشت از صندوق توسعه ملی، از سال ۱۳۹۲ تاکنون، ۶ میلیون و ۶۵۰ هزار نفر از جمعیت روستایی کشور به شبکه آب پایدار وصل شده‌اند و از آب آشامیدنی سالم برخوردار هستند.
رضا اردکانیان همچنین گفت: وزارت نیرو هم اکنون در استان کرمانشاه ۱۹۱ پروژه در بخش‌های آب، برق و فاضلاب شهری و روستایی در دست اجرا دارد که برای برای اجرای این پروژه ها ۱۸ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری پیش بینی شده است

رییس سازمان ملی استاندارد: ذرت‌های آلوده مرجوع و یا امحا می‌شود

رییس سازمان ملی استاندارد ایران با اشاره به وجود مقادیری ذرت آلوده وارداتی در کشور گفت: به دستور رییس جمهوری، این انبارها به کشور صادرکننده ارجاع داده و یا امحاء می‌شود .

نیره‌السادات پیروزبخت در حاشیه مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر پژوهشگاه استاندارد با بیان اینکه بررسی ها برای چگونگی انهدام این ذرت ها در دستور کار است، افزود: طبق دستور رییس جمهوری این ذرت ها می بایست منهدم یا مرجوع شوند و قرار نیست و نبوده که این ذرت ها مورد استفاده قرار گیرند.

تاکید معاون رییس جمهوری بر توسعه بازارچه‌های خوداشتغالی زنان در استان‌ها

معاون رییس جمهوری در امور زنان با تاکید بر توسعه بازارچه‌های خوداشتغالی زنان در استان‌ها، نقش این بازارچه ها را در زنجیره بازاریابی و ایجاد فرصت‌هایی برای عرضه کالاهای زنان تولید کننده قابل توجه خواند.
معصومه ابتکار در حاشیه بازدید از بازارچه خوداشتغالی زنان سرپرست خانوار در محله کوی رمضان اهواز، این بازارچه را به دلیل توجه به زنجیره بازاریابی کالاهای زنان باارزش دانست و افزود: بر اساس گزارش‌هایی که ارائه شد، طرح آموزش‌های ابتدایی مهارت های زندگی و کسب و کار، آموزش مهارت های تخصصی و مهارت های حرفه ای کسب و کار در حال اجراست

مساجد گیلان کارآفرین می‌شود

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد گیلان با بیان اینکه چرخه اقتصاد با توسعه کارآفرینی جان می گیرد گفت : این نهاد آمادگی لازم برای ایجاد پارک‌های کارآفرینی با محوریت مساجد را دارد.
به گفته حجت‌الاسلام محمدعلی رضوانی‌نژاد، با توجه به توانمندی استان و وضعیت اشتغال و بیکاری موجود این اقدام به عنوان رویکرد جدید این نهاد مورد توجه است.

۳۳ هزار شیء تاریخی از موزه ملی در مشهد به نمایش درآمد

با انتقال ۳۳ هزار شیء تاریخی از موزه ملی ایران به مشهد این اشیا بطور دائمی در موزه بزرگ خراسان به نمایش گذاشته شد.
مرجان اکبری معاون میراث‌ فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی با اعلام این خبر افزود: انتقال این اشیا با هدف تکمیل پروژه فعال‌سازی موزه بزرگ خراسان انجام شده و نمایش آنها به‌ عنوان آثار ارزشمند تاریخی در این موزه به‌ صورت ثابت و دائمی آغاز شده است

بیکاری تشدیدکننده اعتیاد در کشور است

آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید گفت: بیکاری عامل تشدید کننده گسترش اعتیاد است که توجه به اشتغال‌زایی و مهارت آموزی به جوانان می تواند در این زمینه اثرگذار باشد.
وی در دیدار با اسکندر مومنی دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور، افزود: اقدام‌های صورت گرفته درمبارزه و پیشگیری از مواد مخدر در کشور بسیار خوب و نوید بخش است.
وی مقابله مجاهدانه در راه مبارزه با مواد مخدر را نشانه پایبندی نیروهای نظامی و انتظامی به نظام و سلامت جامعه دانست و گفت: مواد مخدر جریانی خانمان سوز و ریشه بسیاری از مشکلات درکشور می‌باشد.

بهره‌وری در اراضی کشاورزی حوضه دریاچه‌ ارومیه افزایش یافت

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی رییس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: بر اثر اجرای طرح‌های مختلف کشاورزی در حوضه آبریز دریاچه ارومیه بهره‌وری تولید در این منطقه افزایش یافت.
فیروز باقرزاده در جلسه ستاد احیای دریاچه ارومیه با بیان اینکه بحث احیای این دریاچه از مباحث حساس و پرچالش ۱۲ شهرستان اطراف دریاچه در آذربایجان شرقی است، افزود: اجرای طرح های کانال کشی آبیاری عمومی در ۷ پایاب شهرستان های بناب، عجب شیر، مراغه، هریس، سراب و شبستر، اصلاح الگوی کشت و ساماندهی چاه های غیرمجاز از عوامل موثر در صرفه جویی از منابع آبی و افزایش بهره وری تولید در اراضی کشاورزی حوضه دریاچه ارومیه است.

یکهزار و ۹۰۰ اقامتگاه بومگردی طی ۲ سال در کشور ایجاد شد

معاون توسعه مدیریت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: بیش از یک هزار و ۹۰۰ فضای بومگردی در ۲ سال فعالیت متمرکز در این حوزه ایجاد شد.

۵۰۰ هزار اهداکننده مستمر در حال حاضر در کشور وجود دارد

سخنگوی سازمان انتقال خون گفت :۵۰۰ هزار اهداکننده مستمر در حال حاضر در کشور وجود دارد که هیچ‌گاه نیازمندان به خون را فراموش نمی‌کنند.

وزیر بهداشت : عرصه تازه‌ای برای مبارزه با بیماری‌های غیرواگیر گشوده شده است

وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت: تلاش های انجام گرفته بعد از پیروزی انقلاب اسلامی موجب پوشش ۱۰۰درصدی مایه‌کوبی در کشور شده و حتی بیماری سرخک ریشه کن شد، اما عرصه جدیدی برای مبارزه با بیماری های غیرواگیر گشوده شده است.

مدیر سابق آب منطقه‌ای شهرستان اردبیل به ۲۰ سال حبس محکوم شد

مدیر منطقه‌ای آب شهرستان اردبیل با رای قطعی دادگاه تجدید نظر به جرم مشارکت در اختلاس، ارتشا و تبانی در معاملات دولتی در مجموع به ۲۰ سال حبس محکوم شد.

رییس سابق سازمان نظام فنی روستایی چالوس به اتهام فساد مالی دستگیر شد

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی چالوس از دستگیری رییس سابق سازمان نظام فنی روستایی و سه نفر از همدستانش در این شهرستان به اتهام فساد مالی خبر داد.

سرهنگ عابدین داغمه چی روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت که پرونده این افراد به اتهام فساد مالی به دستور مقام قضائی شهرستان در حال بررسی است.

امسال ۶۵۰ تن انواع موادمخدر در کشور کشف شد

دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر کشور گفت: ۶۵۰ تن انواع مواد مخدر از ابتدای امسال تاکنون درکشور کشف شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۷ درصد افزایش داشته‌است.

بورس پسته در خراسان رضوی راه‌اندازی شد

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: بورس پسته با هدف حمایت از کشاورزان در این استان راه‌اندازی شد.

حمید جنتی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: زیره، پسته و کشمش سه محصولی هستند که در آستانه ورود به بورس قرار گرفته بودند که از این میان چندی پیش کشمش وارد بورس شد و در هفته جاری نیز محصول ارزشمند پسته با آماده‌سازی انبارهای استاندارد، وارد معاملات بورس کالای کشاورزی شد.

ترویج امید از موانع مهم گرایش جوانان به مواد مخدر است

آیت الله عبدالله جوادی آملی با اشاره به این که ترویج «امید» از موانع مهم گرایش جوانان به مواد مخدر است،‌ گفت: اگر سرمایه‌های کشور به مسیر درست مانند حمایت از نخبگان علمی و تولید محصولات فخرآور اختصاص پیدا کند، امید در جامعه گسترش بیشتری می‌یابد، فقر فرهنگی ناامیدی به بار می‌آورد و انسان ناامید دست به خودکشی دفعی یا تدریجی می‌زند.

گزارش‌ها:

روستایی جهانی که آنلاین نیست
بیرجند- روستای خُراشاد که توبافی (حوله‌بافی) آن سال گذشته ثبت جهانی شد به دلیل نبود زیرساخت اینترنت در زمینه فروش تولیدات با مشکلاتی مواجه است.

کمبود فضا و بی‌رغبتی والدین دوروی سکه بی‌تحرکی دانش‌آموزان
ساری - تحرک و نشاط ۲ عامل اصلی پویایی دانش‌آموزان در هر جامعه است که امروزه در مازندران به واسطه تراکم فیزیکی شهری و فقر فضای آموزشی تحرک و پویایی خود را از دست داده و اکنون بی رغبتی برخی والدین نیز به آن افزوده شده‌است.

پستک و شالبافی هنر ماندگار روستاییان بانه
سنندج - شالبافی و پستک بافی از قدیمی ترین صنایع دستی استان کردستان بویژه شهر مرزی بانه است که با پشم بز مرخُز بافته می‌شود این صنعت قدیمی اکنون فقط در روستاهای کانی گویز و آرمرده این شهرستان به عنوان هنری ماندگار و اصیل رواج دارد.

هرمزگان قطب طلایی پرورش ماهی در قفس
بندرعباس- با نگاه ویژه ای که دولت در زمینه توسعه طرح‌های مرتبط با پرورش ماهی در قفس دارد زمینه رونق و توسعه این بخش در هرمزگان بیش از پیش فراهم است و به اذعان کارشناسان حوزه شیلات این استان قطب طلایی پرورش ماهی در قفس است.

گیاهان دارویی ایده کارآفرینی در کردستان

سنندج- آب و هوای خوش کردستان را به یکی از استان‌های حاصلخیز کشور تبدیل کرده و گل و گیاهان آن توانسته ، استانی سرسبز نه در شمال که درغرب ایران به وجود آورد.

اثر مُخرب مخدرها بر مغز

اصفهان - به اعتقاد پزشکان، مصرف موارد مخدر تاثیر مُخربی بر فعالیت‌های مغز دارد و باعث از دست رفتن حافظه، قدرت تصمیم‌گیری و اختلال حواس می‌شود که آگاهی‌بخشی در باره این بلای خانمانسوز، ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقلب اوسمار از روی دست نکونام