60 درصد جمعیت زنجان زیر پوشش شبکه فاضلاب


60 درصد جمعیت زنجان زیر پوشش شبکه فاضلاب

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: 60 درصد جمعیت شهر زنجان زیر پوشش شبکه فاضلاب قرار گرفتند.

علیرضا جزءقاسمی شامگاه امروز در جلسه ستاد هماهنگی مدیریت شهری استان، اظهار کرد: شبکه فاضلاب زنجان دچار یک عقب‌ماندگی تاریخی شده بود که طی دو سال اخیر برخلاف شرایط سخت اقتصادی، اقدام ویژه‌ای برای توسعه خطوط فاضلاب شهری آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه پیش از سال ۹۷ جمعیت برخوردار از شبکه فاضلاب تنها ۲۸ در صد از جمعیت شهر را به خود اختصاص می‌داد، عنوان کرد: اکنون این پوشش جمعیتی به رقم ۶۰ درصد رسیده و حفاری‌های زیاد موجود در شهر به این دلیل است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان ادامه داد: در مدت سال‌های ۹۷ و ۹۸، حدود ۳۵.۵ کیلومتر شبکه فاضلاب ایجاد شده که ۲۳ کیلومتر آن مربوط به سال ۹۷ است؛ ۱۲ کیلومتر هم در اقداماتی قالب توسعه شبکه آب در شهر زنجان انجام شده است.

این مسئول به مشکلات تهیه قیر و تاخیر در آسفالت حفاری‌ها اشاره کرد و گفت: ۴۰ میلیارد تومان از محل فاینانس و ۱۲ میلیارد تومان از منابع داخلی آب و فاضلاب برای توسعه شبکه در نظر گرفته شده است. از طرفی هم فشارها مردم برای آسفالت حفاری‌ها، کیفیت انجام کار را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

مسیح‌الله معصومی، شهردار زنجان نیز در این جلسه به گلایه‌های مردم در مورد حفاری‌های مربوط به شبکه فاضلاب و عدم کیفیت مناسب آسفالت اشاره و تصریح کرد: بعضا گزارش شده که این حفاری‌ها با خاک‌های دست‌ریز و نخاله‌های غیراستاندارد پر شده که سبب می‌شود خاک نشست پیدا کند.

داود نوری، سرپرست معاونت امور زیربنایی شهردار زنجان نیز در این جلسه خاطرنشان کرد: ۵۰ کیلومتر مجوز حفاری صادر شده که ۱۰ کیلومتر آن مربوط به شرکت ایرانسل و مابقی مربوط به شرکت‌های آب و فاضلاب، مخابرات و ... است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ابهامات بزرگ در مسیر واگذاری سرخابی‌ها/ آغاز دوران جدید در استقلال و پرسپولیس