اعتبار خوبی برای ساماندهی رودخانه‌ها تعیین شده است


اعتبار خوبی برای ساماندهی رودخانه‌ها تعیین شده است

کرمانشاه- ایرنا- وزیر نیرو با اشاره به اهمیت ساماندهی رودخانه‌هایی همچون قره‌سو کرمانشاه گفت: در بودجه سال آینده اعتبار مناسبی برای ساماندهی رودخانه‌ها درنظر گرفته شده است.

رضا اردکانیان سه شنبه شب در نشست شورای اداری کرمانشاه که با حضور علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در سرسرای شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد، در باره ساماندهی رودخانه قره سو افزود: ۶ کیلومتر از مسیر این رودخانه که در داخل شهر قرار دارد، ساماندهی شده و برای ساماندهی ۱۵ کیلومتر باقی مانده در خارج شهر به ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
وی با بیان اینکه اعتبارات امسال جوابگو نیست، افزود: در لایحه بودجه سال آینده اعتبارات خوبی برای ساماندهی رودخانه ها دیده شده که می توان از این محل اعتبار مناسبی برای ساماندهی رودخانه قره سو در نظر گرفت.
وزیر نیرو در رابطه با ساماندهی رودخانه آبشوران شهر کرمانشاه نیز گفت: ساماندهی این رودخانه اکنون در ۱۴.۵ کیلومتر توسط سه پیمانکار در حال انجام است اما متاسفانه به دلیل محدودیت منابع پیشرفت آن کند است.
اردکانیان به موضوع تصفیه خانه کرمانشاه نیز اشاره کرد و گفت: لوله گذاری های آن انجام شده و دیگر اقدامات نیز در مرحله واگذاری به پیمانکار قرار دارد.
وی افزود: تاکنون برای پروژه آبرسانی به شهر کرمانشاه نیز ۱۶۰ میلیارد تومان هزینه شده که با سرعت مطلوبی در حال اجرا است.
وزیر نیرو در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه از عمده سامانه‌های آبی و دریاچه سدها برای توسعه گردشگری استفاده می‌کنیم، اظهارداشت: نظام نامه‌ای با مشارکت وزارت میراث فرهنگی تعریف کرده ایم که براساس آن از عمده سامانه های آبی و دریاچه سدها برای توسعه گردشگری استفاده شود که در این راستا از توان بخش خصوصی استفاده خواهد شد.
اردکانیان گفت: تا پایان سال جاری در استان‌های آذربایجان غربی، کرمانشاه و چهارمحال و بختیاری طرح های مربوط به این موضوع را نهایی و برای اجرا در اختیار بخش خصوصی قرار خواهیم داد تا هم موجب رونق اقتصادی و هم اشتغالزایی شود.
وزیر نیرو در خصوص تکمیل سامانه گرمسیری نیز گفت: تا پایان امسال ۷۰۰ میلیارد تومان اوراق به این منظور اختصاص داده می شود. برای سال آینده هم هزار میلیارد تومان برای این پروژه عظیم دیده شده و امیدواریم تا سال آینده بتوانیم عمده طرح های این پروژه که از افتخارات نظام است را به بهره‌برداری برسانیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک