لازمه توسعه کهگیلویه و بویراحمد دانش بنیان شدن اقتصاد است


لازمه توسعه کهگیلویه و بویراحمد دانش بنیان شدن اقتصاد است

یاسوج- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: لازمه توسعه و پیشرفت همه جانبه این استان در عرصه های مختلف دانش بنیان شدن اقتصاد آن است.

به گزارش ایرنا، احد جمالی عصر سه شنبه در آیین افتتاح نمایشگاه دستاوردهای علمی، پژوهشی و فناوری کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: یکی از راهکارهای مهم کاهش مشکلات کشور از جمله در زمینه اقتصادی توجه جدی تر به مقوله پژوهش است.

وی افزود: تعداد شرکت های دانش بنیان و پارک های علم و فناوری کشور در دولت تدبیر و امید رشد چشمگیری داشته است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: هم اینک افزون بر ۴۰ هزار شرکت دانش بنیان ثبت شده در کشور وجود دارد که صدها هزار نفر از دانشمندان و جوانان ایران اسلامی در آنها مشغول فعالیت های علمی، تحقیقاتی و پژوهشی هستند.

جمالی با اشاره به وجود نیروهای علمی مستعد و توانمند در کهگیلویه و بویراحمد، عنوان کرد: امید است گام های محکم تری در عرصه علمی، پژوهشی و فناوری در این استان برداشته شود.

وی ابراز داشت: بزرگترین و مهمترین سرمایه هر کشور نیروهای انسانی آن است و دانشمندان و جوانان ایران اسلامی نیز همه ساله رتبه های برتر المپیادهای علمی جهان را کسب می کنند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: این نمایشگاه به همت دستگاه های اجرایی عضو ستاد پژوهش و فناوری استان شامل استانداری، سازمان مدیریت و برنامه ریزی، دانشگاه یاسوج، پارک علم و فناوری و اداره کل آموزش و پرورش برپا شده است.

آذر صفایی نیا اظهار داشت: هدف از برپایی این نمایشگاه تبیین هر چه بیشتر جایگاه تحقیق، پژوهش و فناوری بین قشرهای مختلف مردم کهگیلویه و بویراحمد است.

وی افزود: زمینه و بستر مناسب برای پیوند روزافزون مردم و دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد با علم، تحقیق، پژوهش و فناوری در این نمایشگاه فراهم شده است.
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: امید است در این نمایشگاه اقدام های مطلوبی از جمله انعقاد تفاهم نامه های همکاری با برخی نهادهای دولتی استان انجام شود به طوری که نتیجه آن قرار گرفتن کارهای اجرایی در مسیر فناوری های دانش بنیان باشد.

صفایی نیا عنوان کرد: حضور حداکثری دانش آموزان هر سه مقطع تحصیلی کهگیلویه و بویراحمد در این نمایشگاه زمینه ساز آشنایی بیش از پیش آنان با محیط های علمی، پژوهشی و فناوری خواهد بود.

آخرین دستاوردهای فناوری دانشگاه ها، مراکز علمی و پژوهشی، شرکت های دانش بنیان و دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد در این نمایشگاه و در قالب ۴۰ غرفه در معرض دید عموم قرار گرفته است.

این نمایشگاه به مدت پنج روز در مصلای امام خمینی (ره) شهر یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد دایر است و زمان بازدید از آن نیز ساعت هشت و ۳۰ دقیقه صبج تا ۱۷ و ۳۰ دقیقه عصر خواهد بود.

هفته پژوهش و فناوری امسال از ۱۶ تا ۲۲ آذرماه است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...