نخستین شورای حکمیت ورزش در خراسان جنوبی راه‌اندازی شد


نخستین شورای حکمیت ورزش در خراسان جنوبی راه‌اندازی شد

بیرجند - ایرنا - نخستین شورای حکمیت ورزش کشور با اعطای احکام اعضای این شورا در خراسان جنوبی راه‌اندازی شد.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی روز سه‌شنبه در نشست خبری گفت: همواره یکی از مهمترین چالش‌های ورزش کشور و استان بحث حواشی ورزشی بوده است.

حسن عزیزی افزود: همین مساله سبب شد ظرفیت بدنه ورزشی استان در مسیر اهداف توسعه ورزشی قرار نگیرد و از این ظرفیت‌ها به درستی استفاده نشود.

وی بیان کرد: در حال حاضر یکی از چالش‌های ورزش استان ضعف پاسخگویی هیات‌های ورزشی و دست اندرکاران بخش ورزش است لذا به این نتیجه رسیدیم که بخش ورزش استان نیاز به ساختاری برای رسیدگی به این مشکلات دارد.

وی با تاکید بر اینکه شورای حکمیت یک نهاد مشورتی و نظارتی است تصریح کرد: شورای حکمیت به عنوان یک بازوی مشورتی کمک می‌کند تا در فضای تعامل بسیاری از سلایق، اختلاف نظرها و آرای مختلف در بخش ورزش استان به درستی مدیریت شود.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: به دنبال یک نهاد صنفی در کمک به حل اختلافات ورزشکاران با هیات‌های ورزشی بودیم که در بدنه شورای حکمیت ابعاد فنی و حقوقی این اختلافات مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی حل اختلافات و مسائل هیات‌های ورزشی و ورزشکاران، ارتقای آگاهی‌های فنی، اخلاقی و حقوقی ورزشکاران و دست‌اندرکاران این بخش و کمک به توسعه ورزش استان را از جمله اهداف تشکیل این شورا عنوان کرد.

عزیزی همچنین با اشاره به نخستین جشنواره فرهنگی ورزشی شکوه پیوند (گلریزان) که به همت اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی در تهران برگزار شد، افزود: مطالبه‌گری در پروژه‌های خیرساز نخستین بار در کشور از خراسان جنوبی کلید خورد و امید است ادامه داشته باشد.

وی اظهار داشت: خیرین در این جشنواره هشت میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام استان کمک کردند.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی با بیان اینکه تمامی هزینه‌های برگزاری این جشن توسط مجمع خیرین ورزش‌ یار استان تامین شد گفت: مهمترین اقدامی که در حال انجام آن هستیم استفاده از منابع ملی با قدرت چانه زنی است همچنین وزارت ورزش و جوانان نگاه ویژه‌ای به خراسان جنوبی دارد.

وی اضافه کرد: ۵۰ میلیارد تومان توسط یک خیر برای تاسیس کم‌نظیرترین مجتمع یا دهکده ورزشی فرهنگی استان جذب شد که این پروژه در سه فاز در ۲۰ هکتار از اراضی محدوده شهر بیرجند و در مدت هفت سال احداث خواهد شد.

وی گفت: تاکنون با ۲۱ رییس فدراسیون ورزشی کشور دیدار داشتیم و این دیدارها ادامه دارد با این هدف که بتوانیم پیش‌نویس تفاهم‌نامه‌های همکاری تدوین کنیم.

عزیزی افزود: فدراسیون‌ها مکلف‌ هستند تا ۱۰ درصد از اعتبارات را به هیات ورزشی استان‌ها کمک کنند در همین خصوص ما نیز سهم‌خواهی هیات ورزشی استان را انجام دادیم.

وی با اشاره به مصوبات سفر رییس سازمان برنامه و بودجه به استان در اسفند پارسال گفت: در این سفر ۱۴۰ میلیارد تومان اعتبار ملی برای پروژه‌های عمرانی استان مصوب شد که تاکنون ۱۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اختصاص یافت و از این رقم نیز تاکنون پنج میلیارد تومان تخصیص یافته است.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی از سفر معاون فرهنگی و امور جوانان وزیر ورزش و جوانان اواخر دی‌ ماه به استان خبر داد و افزود: در این سفر برنامه‌های متعددی از جمله احداث خانه جوان در شهرستان‌های پرجمعیت قاینات، نهبندان و طبس پیگیری خواهد شد.

وی یکی از گام‌های جذب منابع دولتی در استان را استفاده از ظرفیت‌های قانونی موجود برای اتمام پروژه‌ها دانست و گفت: ماده ۲۷ قانون برنامه بودجه ظرفیت‌های خوبی پیش رو گذاشته است و امروز نخستین کارگروه استفاده از ظرفیت‌های این ماده قانونی در استان برگزار شد و ۲۱ پروژه در اولویت قرار گرفت.

عزیزی بیان کرد: ۲۱ پروژه ورزشی نیمه‌تمام از جمله پروژه‌های استخرهای سرپوشیده بشرویه، خوسف، سربیشه و شمال‌ شهر و سالن‌ چند منظوره مهرشهر بیرجند در قالب قراردادهای تعمیر، بهسازی و بهره‌برداری به صورت اجاره‌ای تعریف و توسط بخش خصوصی بهره‌برداری می‌شود.

وی سوء‌مدیریت را یکی از دلایل ناکامی ورزش استان دانست و یادآور شد: پالایش مدیریت هیات‌های ورزشی خراسان جنوبی با جدیت دنبال می‌شود و افرادی که توان اجرای کار عملیاتی نداشته باشند تغییر خواهند کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: هیات تیراندازی با کمان، اسکواش، شنا و کشتی پهلوانی و زورخانه‌ای بهترین عملکرد را دارند اما برخی دیگر از هیات‌های ورزشی استان باید در نحوه تعامل خود با فدراسیون تجدیدنظر کنند.

وی از برگزاری دوازدهمین یادواره شهدای ورزشکار و نخستین یادواره شهدای مدافع حرم خراسان‌جنوبی خبر داد و افزود: این یادواره ۱۹ دی‌ امسال در مجتمع ورزشی علوی بیرجند برگزار می‌شود.

عزیزی عنوان کرد: به زودی مجمع خیرین ازدواج در استان راه‌اندازی خواهد شد و رایزنی‌های اولیه در این زمینه در حال انجام است.

نخستین جشنواره فرهنگی ورزشی شکوه پیوند (گلریزان) روز پنجشنبه هفته گذشته همزمان با سالروز ولادت امام حسن عسکری (ع) به همت اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی و با حضور معاونان وزیر ورزش و جوانان، شماری از مسوولان فدراسیون‌ها و مدیران استانی در تهران برگزار شد.

همچنین امروز نخستین شورای حکمیت ورزشی کشور در خراسان جنوبی راه‌اندازی و سید حسین اصغری به عنوان دبیر این شورا انتخاب شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا